به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محمود صفری با اشاره به نبودن نیروی متخصص و کمبود ابزار در زمینه نجاری، اظهار کرد: ما در حال حاضر مجبوریم قابهای مورد نیازمان را از بیرون تهیه کنیم، در حالی که در گذشته این قابها همینجا تولید میشد.
او با بیان اینکه در گذشته، ساختمان کوشک مرکز آموزش نگارگری این کارگاه بود، ادامه داد: نمایشگاه و فروشگاهی نیز در خیابان سمیه برپا بود که باعث میشد کار هنرمندان دیده شود؛ اما متاسفانه از ۱۵ سال پیش که نمایشگاه تعطیل شد، آثار هنرمندان و هنرجویان دیده نمیشود.
سرپرست کارگاه نگارگری همچنین به برگزاری نمایشگاههایی از آثار هنرمندان کارگاه نگارگری گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه در شهرستانها اشاره و اظهار کرد: سالهاست این نمایشگاهها برگزار نمیشود و همین امر مانع تبادل و ارتباط موثر هنرمندان در تهران و شهرستانها و حتی تعامل مردم محلی و هنرمندان شده است.
داستان امیرارسلان نامدار نگارگری میشود
صفری همچنین از نگارگری یک یا دو داستان از مجموعه قصههای امیرارسلان نامدار خبر داد و بیان کرد: فعالیتهای این کارگاه در زمینه نگارگری، تذهیب، گل مرغ، خوشنویسی و لاکی است.
او با اشاره به استفاده از نگارگری برای کتابآرایی در گذشته، گفت: از دوره صفوی، قطع کارهای نگارگری بزرگ شد و این هنر روی دیوارها اجرا میشد و کمی بعد تابلوهای نگارگری هم به بازار آمد.
سرپرست کارگاه نگارگری اظهار کرد: نگارگریهایی با محوریت دوران قاجار خواهیم داشت و تلاش میکنیم آثار از نظر رنگ، طراحی و تکنیک مطابق به کارهای دوران قاجار باشند.
این هنرمند تاکید کرد: در این کارگاه تولید انبوه وجود ندارد و از هر اثر فقط یک نمونه ساخته میشود.
انتهای پیام