پایان اکسپو ۲۰۱۷ آستانه با حدود ۴ میلیون بازدیدکننده

اکسپو ۲۰۱۷ آستانه پس از سه ماه برگزاری در پایتخت کشور قزاقستان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، این مجموعه نمایشگاه جهانی از تاریخ ۱۰ ژوئن تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲۰ خرداد تا ۱۹ شهریور) در شهر آستانه کشور قزاقستان و با هدف بازتاب نگرانی جامعه جهانی درباره مساله مصرف انرژی و با شعار "انرژی آینده" و بحث و توسعه دانش در جهت کنترل مصرف انرژی در سیاره زمین، کنترل استفاده از سوخت‌های فسیلی و به حداقل‌ رساندن آسیب‌های محیطی برگزار شد.

بر اساس آمار ارائه‌شده در سایت رسمی اکسپو ۲۰۱۷ آستانه، در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه در تاریخ ۹ سپتامبر در مجموع ۱۰۰هزار و ۵۱۴ نفر از این نمایشگاه‌های جهانی دیدن کردند و در مجموع بازدید روزانه از این نمایشگاه به طور متوسط ۲۲هزار و ۸۴۰ نفر گزارش شده است.

همچنین در طول سه ماه برگزاری این رویداد از تاریخ ۱۰ ژوئن (روز افتتاح نمایشگاه) تا ۹ سپتامبر (روز اختتامیه)، نمایشگاه بین‌المللی  اکسپو ۲۰۱۷ از بیش از ۳ میلیون و ۸۶۰هزار نفر بازدیدکننده میزبانی کرده است.

در آئین اختتامیه اکسپو ۲۰۱۷ آستانه، نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهور کشور میزبان گفت این نمایشگاه با موفقیت برگزار شد و به اقتصاد قزاقستان کمک کرد. بیش از ۱۴۰۰ شرکت کوچک و متوسط در طول برگزاری نمایشگاه سفارش کالا و خدمات دریافت کردند که ارزش این سفارش‌ها به حدود دو میلیارد دلار می‌رسد.

رئیس‌جمهور قزاقستان همچنین اعلام کرد صنعت گردشگری این کشور نیز رشد قابل توجهی را طی این سه ماه تجربه کرد و تقاضا برای تورهای گردشگری به این کشور ۱.۶۸ برابر شد و شمار نهادهای تجاری در آستانه نیز در مقایسه با گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از مردم قزاقستان برای کمک به برگزاری این اکسپو و هزاران کارگری که سازماندهی این رویداد بزرگ را میسر کردند تشکر کرد.

نمایشگاه جهانی "اکسپو ۲۰۱۷ آستانه" در مساحتی برابر با ۱۷۴ هکتار برگزار شد که ۲۵ هکتار آن به فضای نمایشگاهی اکسپو شامل پاویون‌های بین‌المللی بیش از ۱۰۰ کشور جهان و پاویون‌های موضوعی اختصاص یافته بود و در مجموع ۱۱۵ کشور و ۲۲ سازمان بین‌المللی در این نمایشگاه شرکت داشتند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 96062011280
  • خبرنگار : 71454