هشدار در کارائیب و فلوریدا با قوت گرفتن طوفان "ایرما"

با قوت گرفتن طوفان ایرما در منطقه کارائیب و تبدیلِ آن به شدیدترین طوفاق فوق استوایی در یک دهه اخیر در منطقه، ساکنان مسیر طوفان به دنبال سرپناه هستند.

به گزارش ایسنا، این طوفان که اکنون یک طوفان فوق استوایی درجه پنج (شدیدترین درجه) است، با وزش بادهایی با سرعت ۲۹۵ کیلومتر در ساعت همراه است.

در ناحیه "کی وست" در جنوبی‌ترین نقطه فلوریدا به ساکنان دستور داده شده از روز چهارشنبه خانه هایشان را تخلیه کنند و این دستور اجباری است.

مارتین سنترفیت، مدیر یک مرکز عملیات اورژانسی در "مونرو کانتی" گفت: گفته‌ایم که مردم حتما باید خانه هایشان را ترک کنند. درحالی که یک طوفان فوق استوایی درجه ۵ به جزیره نزدیک می‌شود عاقلانه نیست اینجا بمانند.

در جزایری که هم اکنون به طوفان نزدیک تر هستند هزاران نفر از نواحی در معرض خطر، خارج شده‌اند. ساکنان این مناطق برای خریداری آب، آذوقه و تدارکات اولیه به فروشگاه ها هجوم برده‌اند.

به گزارش بی بی سی، استاو دانوس، کارشناس آب و هوایی گفته که این طوفان "خیلی خطرناک" است و انتظار می‌رود برای چند روز با همین سرعت و شدت به راهش ادامه دهد.

مرکز ملی طوفان های فوق استوایی آمریکا گفت که ایرما با سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت در حرکت است. این مرکز هشدار داد که طوفان کنونی به طور بالقوه فاجعه بار است.

همزمان گزارش می‌شود که یک طوفان دیگر که "خوزه" نامگذاری شده در فاصله ای دورتر در اقیانوس اطلس در پشت ایرما شکل گرفته و انتظار می‌رود در ادامه هفته به طوفان فوق استوایی بدل شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96061508877
  • خبرنگار : 71432