جزئیات نتایج اولیه بررسی سانحه اتوبوس حامل دانش‌آموزان

سرعت بالا نبود؛ ترکیدگی لاستیک سبب واژگونی اتوبوس شد

نتایج اولیه بررسی سانحه اتوبوس حامل دانش‌آموزان از سوی کمیسیون عالی ایمنی راه ها منتشر شد و طبق آن اتوبوس پس از برخورد با قرنیز پل و ترکیدگی لاستیک جلو، کنترل از دست راننده خارج و پس از طی حدود ۱۰۰ متر به پهلوی راست واژگون می‌شود.

 به گزارش ایسنا، کمیسیون عالی ایمنی راه ها ضمن ابراز تاسف از سانحه واژگونی اتوبوس و عرض تسلیت به خانواده فوت شدگان به استحضار مردم عزیز می رساند در پی انحراف از جاده و واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان که ساعت حدود ۳:۴۵ بامداد جمعه، ۱۰شهریور در محور بندرعباس- داراب در ۴۰ کیلومتری شهر داراب تیم کارشناسی کمیسیون عالی ایمنی ‌راه‌ها از وزارت راه و شهرسازی در صحنه سانحه حضور یافته است.

کارشناسان اعزامی پس از بررسی ابعاد مختلف این سانحه از جمله بررسی صحنه و اتوبوس، مصاحبه با مصدومین و راننده و پلیس راه  گزارش کامل را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

بررسی اولیه اتوبوس توسط کارشناسان حاکی از آن است که اتوبوس پس از برخورد با قرنیز پل و ترکیدگی لاستیک جلو، کنترل از دست راننده خارج و پس از طی حدود ۱۰۰ متر به پهلوی راست واژگون می‌شود. همچنین بررسی ها در خصوص جاده مورد نظر بیانگر آن است که مقطع راه مستقیم و علایم و خط کشی مناسب بوده و سرعت اتوبوس هم ٨٦ کیلوتر بر ساعت بوده است.

بنابر این گزارش ارزیابی محل حادثه نشان می دهد اتوبوس بنا به دلایلی (خواب آلودگی راننده یا بنا بر اظهارات راننده انحراف از مسیر برای جلوگیری ازعدم برخورد باماشین روبرو) از مسیر اصلی منحرف می شود و سرنشینان از کمربند ایمنی در طول سفر استفاده نکرده‌اند.

این موضوع در کمیسیون عالی ایمنی راه ها مورد بررسی و موشکافی قرار دارد و نتایج نهایی پس از بررسی‌های کارشناسی دقیق از طریق رسانه ها در اختیار عموم شهروندان قرار خواهد گرفته با عوامل مقصر برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96061106178
  • خبرنگار :