اظهار بی‌اطلاعی بغداد از توافق صورت گرفته میان حزب الله و داعش

بغداد گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه از پیش، از توافق صورت گرفته برای انتقال صدها داعشی از مرزهای سوریه- لبنان به شهر البوکمال در دیر الزور مطلع بوده است، تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر رسانه‌ای حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی که امروز (جمعه) منتشر شد، اعلام کرد: خبرهایی که رسانه‌های مختلف مبنی بر اطلاع ما از توافق ویژه صورت گرفته با داعش برای انتقال صدها تن از اعضای این گروه تروریستی از مرزهای مشترک سوریه-لبنان به شهر البوکمال واقع در مرزهای عراق منتشر کرده‌اند، دروغین و ساختگی بوده‌ و ما قاطعانه این خبرها را تکذیب می‌کنیم.

الحدیثی ضمن ابراز تاسف نسبت به اعتماد به اطلاعاتی نادرست و خبرهای جعلی در قبال مساله‌ای که به امنیت ملی عراق مربوط است، تاکید کرد: عراق از این توافق اطلاعی نداشته است، در جریان آن قرار داده نشده و نظر دولت عراق در این مورد پرسیده نشده است و این توافق کاملا بدون اطلاع ما صورت گرفت.

سخنگوی دفتر العبادی در ادامه از رسانه‌ها خواست که در انتقال اطلاعات دقت لازم را به خرج داده و به دنبال گمراه کردن افکار عمومی و بر هم زدن معادلات در عراق نباشند، چراکه این امر با منشورها و معیارهای کار حرفه‌ای رسانه‌ای تناقض دارد.

العبادی پیشتر مخالفت خود را با توافقی که میان حزب الله و داعش برای انتقال داعشی‌ها به مرزهای سوریه-عراق حاصل شده بود، اعلام کرد.

نخست وزیر عراق در این خصوص گفته بود، هیچ توجیهی برای مذاکره با تروریست‌ها وجود ندارد و بغداد به دنبال مهار داعش نبوده بلکه برای نابودی این گروه تروریستی تلاش می‌کند و تروریست‌ها جز تسلیم شدن و یا مرگ راه دیگری ندارند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی روز پنج‌شنبه خود اعلام کرد که به دیدن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دمشق رفته و انتقال داعشی‌ها را با هدف روشن شدن سرنوشت نظامیان ربوده شده لبنان را خواستار شده بود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96061005782
  • خبرنگار : 71496