موافقت شورای امنیت با تمدید یک‌ساله ماموریت یونیفل در جنوب لبنان

شورای امنیت با وجود نارضایتی‌های ایالت متحده و همپیمانانش، ماموریت صلح‌بانان سازمان ملل در لبنان(یونیفل) را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، این تصمیم در نشست روز چهارشنبه این شورا و با اتفاق آرای تمام 15 عضو شورا اتخاذ شد و گفته می‌شود پیش از نشست مذاکرات فشرده‌ای برای کنار گذاشتن اختلافات کشورهای عضو بر سر ماموریت این نیروها، انجام شده بود.

ایالت متحده با فشارهای اسرائیل قصد داشت دامنه ماموریت نیروهای صلح‌بان سازمان ملل در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی را گسترش دهد و نظارت بر فعالیت‌های حزب‌الله در جنوب لبنان را نیز به آن بیفزاید که در این امر موفق نبود.

سازمان ملل هم اکنون 10500 نیروی حافظ صلح در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی دارد که بیشتر آنها از فرانسه و ایتالیا هستند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در شورای امنیت پیش‌تر گفته بود که این کشور خواهان تغییرات اساسی در ماموریت نیروهای صلح‌بان در جنوب لبنان است که منظور او در واقع استفاده از توان هجومی صلح‌بانان در مقابل اقدامات حزالله بود.  

بعد از جنگ سال 2006 اسرائیل با حزب‌الله در جنوب لبنان، تعداد نیروهای حافظ صلح در این منطقه بیشتر و بر حجم ماموریت‌های آنها افزوده شد تا از وقوع جنگی دیگر میان دو طرف جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96060905304
  • خبرنگار : 71475