همزمان با خروج تروریست‌های داعش؛

پرچم سوریه در قلمون غربی به اهتزاز درآمد

صدها تن از تروریست‌های داعش با خانواده‌هایشان از اطراف القلمون غربی در حومه دمشق خارج شدند و راهی دیرالزور در شرق سوریه شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان اطلاع‌رسانی درباره جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان تاکید کرد، کاروان حامل نیروهای داعش و خانواده‌هایشان به نقطه تبادل در شرق سوریه رسیدند به طوریکه از آنجا به مناطق تحت کنترل داعش در دیرالزور براساس توافق آتش‌بس خواهند رفت.

نظام سوریه و حزب‌الله لبنان به سرعت مرحله سوم آتش‌بس در مرزهای لبنان و سوریه را اجرا کردند. به طوریکه اجساد سربازان لبنانی را تحویل گرفتند و براساس این توافق اعضای داعش به همراه خانوادهایشان عازم استان دیر الزور شدند.

با خروج تمامی تروریست‌ها ارتش سوریه با همکاری مقاومت به حضور داعش در القلمون غربی پایان داد.

رسانه جنگ سوریه اعلام کرد، نیروهای ارتش و مقاومت موقعیت خود را در قله کوه قاره در تپه‌های القلمون غربی همزمان با خروج نیروهای مسلح داعش به سمت البوکمال تقویت کردند.

کوه قاره واقع در بخش غربی شهر قاره و بخشی از رشته‌ کوه‌های سوریه است که مرتفع‌ترین آن قله "حلیمه قاره"‌ است.

خروج تروریست‌های داعش و خانواده‌هایشان از تپه‌های القلمون غربی صبح روز دوشنبه آغاز شد در حالی که به همراه ۲۵ زخمی به سمت البوکمال در حومه دیر الزور راهی شدند.

۱۱۲ تن از جمله زن و کودک با افراد مسلح آمده از تپه‌های شهرک عرسال لبنان به البوکمال منتقل شدند.

داعش قبل از خروج از این مناطق مقرها و تجهیزات خود را به آتش کشیده بود.

اخیرا ارتش سوریه و حزب الله لبنان عملیاتی را علیه داعش در قلمون غربی آغاز کردند.

از سوی دیگر سعد حریری، نخست وزیر لبنان اعلام کرد، به محض آمدن نتایج دی ان ای هشت پیکر کشف شده که نزد داعش بودند یک روز عزای عمومی اعلام می‌کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96060703934
  • خبرنگار : 71516