معاون پژوهشی دانشگاه اعلام کرد؛

ایجاد 10 شعبه پارک علم‌وفناوری دانشگاه آزاد در کشور/آغاز فعالیت صندوق خطرپذیر از ماه آینده

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: در راستای توسعه پارک علم و فناوری این دانشگاه، قرار است شعبات این پارک در ۱۰ نقطه کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی موسی‌خانی در اولین نشست خبری رییس و معاونین دانشگاه آزاد که صبح امروز در  ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه روز گذشته جلسه‌ای در خصوص توسعه فعالیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: طبق جمع‌بندی‌های این جلسه قرار شد ۴۰۰ شرکت متقاضی در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد مستقر شوند.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در راستای توسعه پارک علم و فناوری این دانشگاه قرار است شعبات این پارک در ۱۰ نقطه کشور راه‌اندازی شود.

وی افزود: همچنین در راستای ایجاد بازار محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد، برای صادرات این محصولات با شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی صحبت شده است. 

موسی‌خانی تصریح کرد: از طرفی با پالایش ایده‌های دانشجویان در دانشگاه، ایده‌هایی که توان تبدیل به محصول را داشته باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اولین شتاب‌دهنده دانشگاه آزاد در واحد قزوین راه اندازی شد، ادامه داد: برنامه داریم در ۲۰ واحد دانشگاهی دیگر نیز شتاب‌دهنده راه‌اندازی کنیم که در این راستا با شتاب‌دهنده‌های حرفه‌ای کشور نیز همکاری خواهیم کرد. 

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌روی دانشگاه آزاد را راه‌اندازی صندوق خطرپذیر این دانشگاه عنوان کرد و گفت: از ماه آینده نیز شورای این صندوق فعالیت خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96060402031
  • خبرنگار : 71491