موسس سازمان دانشجویی و دانش‌آموزی تایدر ترکیه:

باید از شیوه تسامح امام رضا(ع) الگوبرداری کرد

موسس سازمان دانشجویی و دانش‌آموزی تایدر ترکیه گفت: ما باید از شیوه تسامح امام رضا(ع) الگو بگیریم و آن را ترویج دهیم.

ضیا ترک‌یلماز در حاشیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و برگزاری مجمع خادمان فرهنگ رضوی در دانشگاه فردوسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به طور کلی تمام تعالیم ائمه(ع) براساس عقل و معنویت است. مناظراتی که امام رضا(ع) با پیروان ادیان مختلف داشته‌اند و در تاریخ نیز ثبت شده، این موضوع را برجسته‌تر کرده است.

وی ادامه داد: ما باید به عنوان پیروان امام رضا(ع) راه و روش‌های ایشان را هم بین مسلمانان و هم بین ادیان دیگر ترویج دهیم زیرا تسامحی که امام رضا(ع) با صبر و حوصله نسبت به پیروان دیگر داشت و به سوالات آن‌ها پاسخ می‌داد، بسیار سازنده بود و ما نیز باید از ایشان الگو بگیریم و همان روش را پیش ببریم.

مدیر سایت خبری راست خبر با اشاره به برگزاری مجمع خادمان فرهنگ رضوی عنوان کرد: این مجامع کمک می‌کند تا دوستداران اهل بیت(ع) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و ضمن اینکه با آموزه‌های امام رضا(ع) آشنا می‌شوند. همیاری نیز بین شرکت‌کنندگان به وجود می‌آید و وجود چنین همایش‌هایی ضروری و مفید است به ویژه همایش اخیر که نسبت به همایش‌های قبلی منسجم‌تر است.

یلماز خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه اکثر مردم ترکیه اهل تسنن هستند، به طور کلی نسبت به اهل بیت(ع) و خاندان پیامبر اکرم(ص) آشنایی دارند. اهل بیت(ع) در ترکیه بسیار مورد احترام هستند. به ویژه شیعیان ترکیه که بسیار عاشق امام رضا(ع) هستند و سالی یک بار به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند. مخصوصا در سال‌های اخیر که امکانات افزایش یافته است و بدون ویزا می‌توانند به ایران بیایند.

وی افزود: ترجمه‌هایی در رابطه با زندگی امام رضا(ع)و ترجمه‌های بسیاری از متفکرین ایرانی داشته‌ام و به عنوان نویسنده و مفسر سیاسی در مقاله می‌نویسم. سریال ولایت عشق را نیز به زبان ترکی استامبولی ترجمه کردم که در ترکیه دوبله شد.


انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96053119643
  • خبرنگار :