«یاشا سلیمانی» در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: استارتاپ یا استارتآپ یک سرمایهگذاری به شکل کارآفرینی است که طی آن یک شرکت نوپا ایده جدیدی برای کسب و کار ارائه میدهد.
وی با اشاره به تعریف استیو بلنک، پروفسور دانشگاه استنفورد از استارتآپ، خاطرنشان کرد: طبق تعریف استیو بلنک، استارتاپ یک سازمان است که برای پیدا کردن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاسپذیر راهاندازی میشود.
این کارشناس یادآور شد: البته اختلاف بر سر تعریف استارتاپ زیاد است، اما نکته مشترک در همه آنها این است که بر اساس یک ایده خلاقانه و جدید فعالیت آنها آغاز میشود. این ایدهها بازار نیازمندیها را هدف قرار میدهند و با ارائه یک محصول یا خدمات جدید و استفاده از تکنولوژی، خیلی سریع رشد پیدا میکنند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که هدف از راهاندازی یک استارتاپ پیدا کردن مدل کسبوکار است، عمر آن نمیتواند طولانی باشد و معمولاً پس از گذشت چند سال به موفقیت میرسد یا بودجه آن تمام میشود و شکست میخورد.
این کارشناس اقتصاد در رابطه با استارتاپ تک شاخ، تصریح کرد: استارتاپ تک شاخ یا یونیکورن استارتاپ به استارتاپهایی گفته میشود که رشد سریعی دارند و به ارزش بیش از یک میلیارد دلار میرسند. این لغت اولینبار در سال ۲۰۱۳ توسط سرمایهگذاری به نام آیلین لی ارائه شد و او از میان حیوانات افسانهای، تک شاخ را بهعنوان نماد این مدل استارتاپ انتخاب کرد.
انتهای پیام