به گزارش ایسنا، فرهاد تجری به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سهشنبه) گفت: آموزش و پرورش دارای مشکلاتی همچون وضعیت معیشتی معلمان ، کمبود توسعه فضای آموزشی، کمبود اعتبارات، نبود مهندسی نیروی انسانی، عدم نقشه راه برای استفاده از نیروهای متخصص و ضعف در ساختار پذیرش نیروی انسانی است که این مشکلات در کنار نداشتن آمار واقعی از نیازهای آموزشی کشور نیاز به عزم جدی و ملی برای حل آن دارد.
به گفته وی، برای حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش باید دولت، مجلس و سایر نهادها و ارگانها عزم جدی داشته باشند و تخصیص اعتبارات و توجه خاص به فرهنگیان مشکلات پیشروی آموزش و پرورش را حل کنند.
تجری اجرای دقیق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش را به عنوان اولویت این وزارتخانه و دغدغه جامعه فرهنگیان دانست و گفت: مجلس از دولت و وزارت آموزش و پرورش مطالبه اجرای دقیق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش دارد. موضوعی که با اشراف کافی و کامل وزیر آموزش و پرورش میسر خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت مدیریت دانشگاه فرهنگیان به ویژگیهای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: آقای بطحایی کارنامه موفقی به خصوص در ساماندهی سیستم حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و قراردادی آموزش و پرورش دارد؛ عملکردی که باعث سرعت بخشی به پرداخت ها و انظباط مالی در این وزارت خانه شده است.
این عضو فراکسیون مستقلین ولایی ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن بطحایی مشکلات مالی و اداری این وزارت خانه با توجه به تجربه و اشراف او به این حوزه حل شود چون که حضور او فرصتی برای تقویت این بخش است.
تجری ایجاد مراکز رفاه برای فرهنگیان و اماکن تفریحی و رفاهی و اجرای مرحله اول نظام رتبه بندی معلمان به نحو درست را از جمله اقدامات بطحایی در دوران معاونتش در وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت که قطعا مرحله دوم نظام رتبه بندی معلمان با حضور بطحایی به بهترین نحو اجرایی میشود.
انتهای پیام