قوامی در تذکری: عدم رای‌گیری از کلیات برنامه‌های وزرا کاری عبث است

نماینده مردم اسفراین در تذکری با تاکید بر لزوم رای‌گیری درباره کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی، گفت که اگر رای‌گیری صورت نگیرد کاری عبث انجام شده است.

به گزارش ایسنا، هادی قوامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم با استناد به ماده ۲۰۶، گفت: بر اساس این ماده نمایندگان در ابتدا راجع به کلیات برنامه‌های هیات دولت و تاکید هیات وزیران پیشنهادی به اظهارنظر می‌پردازند و بعد از آن وارد بررسی صلاحیت و برنامه‌های هر یک از وزرا به صورت جداگانه می‌شوند.

وی افزود: این کار بدان معناست که مجلس اول وارد بررسی کلیات برنامه‌های وزرا و سپس وارد بررسی جزئیات برنامه‌های هر یک از وزرای پیشنهادی می‌شود پس اگر قرار باشد که رای‌گیری درباره کلیات صورت نگیرد کاری عبث انجام شده است.

علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر، گفت: ما باید بر اساس نص آیین‌نامه عمل کنیم. طبق آن ابتدا نمایندگان راجع به نقشه راه و برنامه‌های دولت صحبت کرده و سپس وارد بررسی برنامه تک تک وزرا می‌شوند.

وی افزود: این موضوع با بررسی طرح‌ها و لوایح تفاوت دارد که ابتدا در مورد کلیات آن رای‌گیری می‌شود و بعد وارد بررسی جزئیات می‌شویم لذا عدم رای‌گیری درباره کلیات برنامه‌های هیات دولت کاری عبث نیست و طبق ایین‌نامه رای‌گیری صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96052414782
  • خبرنگار : 71234