آمریکا آماده تحریم‌های بیشتر علیه مقام‌های ونزوئلایی است

یکی از مقام‌های آمریکایی گفت، دولت واشنگتن آماده اعمال تحریم‌های بیشتر علیه یک گروه دیگر از مقام‌های ونزوئلایی مرتبط با ریاست جمهوری این کشور و در واکنش به تاسیس مجلس موسسان برای تغییر قانون اساسی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدامات جدید شامل مسدود کردن دارایی‌های مقام‌های ونزوئلایی در آمریکا، ممنوعیت سفر آنها به آمریکا و ممنوعیت تبادلات تجاری شهروندان آمریکایی با مقام‌های ونزوئلایی است که در روزهای آتی اجرایی می‌شود.

هنوز تصمیمی درباره فهرست اشخاص جدید از مقام‌های مرتبط با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلایی یا زمان دقیق اعلام این اسامی برای اعمال این تحریم‌های بیشتر گرفته نشده اما این افراد احتمالا اشخاص برجسته در دولت مادورو خواهند بود.

واشنگتن اخیرا در پی تاسیس مجلس موسسان برای تغییر قانون اساسی در ونزوئلا علیه مادورو تحریم اعمال کرده است.

یکی از مقام‌های واشنگتن گفت: ما به دنبال این هستیم که اگر مادورو اقداماتش را ادامه دهد، کار بیشتری انجام دهیم.

آمادگی برای تحریم‌های بیشتر در پی تاسیس مجلس موسسان در ونزوئلا برای تدوین مجدد قانون اساسی در این کشور از سوی آمریکا صورت گرفته است؛ منتقدان و مخالفان تاسیس این مجلس موسسان می‌گویند این اقدام فقط باعث تحکیم قدرت مادورو و سرکوب مخالفانش می‌شود.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز به حمایت از اپوزیسیون پرداخته و تحریم‌هایی را علیه مادورو اعمال و وی را به سواستفاده از قدرت متهم کرده و گفته است که این اقدامات از سوی رئیس جمهوری ونزوئلا تهدیدی برای اقتصاد این کشور است.

دولت واشنگتن همچنین تهدید کرده هرکسی که با مجلس موسسان ونزوئلا همکاری کند، با تحریم‌های آمریکا روبرو می‌شود.

آمریکا، اتحادیه اروپا و بسیاری از همسایگاه ونزوئلا تاسیس مجلس موسسان برای تغییر قانون اساسی در این کشور را به شدت محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96051710187
  • خبرنگار : 71129