رشد عملکرد بندر آبادان ادامه دارد/ روند صعودی در اروندکنار و چوئبده

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اعلام کرد: در طول چهارماهه ابتدایی سال جاری عملکرد دو بندر اروندکنار و چوئبده افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، براساس آمارهای ارائه شده از سوی سفاری در طول چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۶، بندر اروندکنار در تخلیه و بارگیری کالا رشدی ۲۹ درصدی را به ثبت رسانده است. براین اساس در طول این مدت بیش از ۲۶۲۷ تن کالا از بندر اروندکنار تخلیه و بارگیری شده که در قیاس با آمار ۲۰۳۴ تنی سال گذشته افزایش ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

سازمان بنادر اعلام کرده با توجه به ظرفیت بالای اروندکنار این بندر در طول ماه‌های گذشته مورد توجه سرمایه‌ گذاران خارجی به طور خاص از دو کشور امارات متحده عربی و کویت نیز قرار گرفته است.

در کنار اروندکنار آمارها نشان می‌دهد بندر چوئبده نیز در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۶ عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده است.

سفاری درباره آمار این بندر نیز اعلام کرده که با جابه‌جایی بیش از شش هزار و ۷۴۳ کالا در این بندر در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۱ درصدی به ثبت رسیده است.

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی سازمان بنادر رفع تحریم‌ها پس از اجرایی شدن برجام و افزایش تمایل سرمایه‌ گذاران برای ورود به آب‌های ایران و همچنین استفاده از کالاهای ایرانی باعث شده بندر چوئبده رشد عملکرد قابل قبولی را به ثبت برساند و در حوزه صادرات کالا به امارات متحده عربی و کویت نقشی اساسی ایفا کند.

به گزارش ایسنا، آمارهای ارائه شده از سوی سازمان بنادر در طول ماه‌های ابتدایی سال جاری نشان از آن دارد که تقریبا تمامی بنادر اصلی اقتصادی ایران رشد قابل توجهی در حوزه عملکردهای اقتصادی، تخلیه و بارگیری محموله‌ها و همچنین ترانزیت و ترانشیب به ثبت رسانده‌اند و به نظر می‌رسد با توجه به پیگیری چند طرح کلان در این حوزه این آمار تا پایان سال روند افزایشی خود را نیز حفظ خواهد کرد.

پس از اجرایی شدن برجام تحریم‌های خطوط کشتیرانی ایرانی، بیمه دریایی ایران و همچنین محدودیت سرمایه‌ گذاری از سوی شرکت های خارجی کنار رفت و ایران توانسته در طول ماه‌های گذشته توافق‌هایی برای سرمایه‌ گذاری‌ در بنادر بزرگی مانند چابهار و همچنین وارد کردن تجهیزات مدرن به آب‌های ایران را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96051107061
  • خبرنگار : 71474