کشف گورستان قدیمی در روستای امزاجرد تکذیب شد

مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان کشف گورستان قدیمی و یا حتی باستانی در روستای امزاجرد را تکذیب کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کشف یک گورستان قدیمی در روستای امزاجرد، در محل احدث زیرگذر خبرگزاری ایسنا مراتب را از مسئولان میراث فرهنگی استان جویا شد.

بهجت عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: به محض انتشار چنین خبری بررسی موضوع در دستور کار مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون چهار مرحله از محل زیرگذر احداثی در جاده امزاجرد بررسی صورت گرفته و هیچ‌گونه آثاری از اجساد قدیمی و وجود گورستان باستانی در این محل کشف نشده است.

وی با بیان اینکه یک گورستان با فاصله 2 کیلومتری از محل احداث زیرگذر وجود دارد، عنوان کرد: طی 4 مرحله بازرسی شبانه و روزانه از این زیرگذر و تفتیش کامل محل، هیچ‌گونه آثاری از یک گورستان قدیمی کشف نشده است.

به گزارش ایسنا؛ پیش از دریافت این خبر مبنی بر تکذیب وجود گورستان، رحمانی، مسئول باستان‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی استان به یکی از رسانه‌ها همدان گفت: بعد از انتشار این خبر در یک کانال خبری به همراه کارشناسان در محل مورد نظر حضور پیدا کردم و تا ساعت ٣ بامداد مشغول بازدید بودم  البته تاریکی شب اجازه اظهارنظر قطعی به ما نمی‌دهد اما گویا موضوع کشف گورستان قدیمی جدی است و در حال تنظیم گزارش آن هستیم که به‌زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام
  • یکشنبه/ ۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96050804854
  • خبرنگار :