به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی، علی حاجی شیزری - مدیرکل اداره توسعه آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی - در این نشست گفت: کارگاه سال قبل برای هنرمندان بسیار مثبت بود و امیدواریم امسال نیز در بحث فعالیت در صفحههای اجتماعی مانند اینستاگرام برای ایجاد بازار فروش هنرمندان صنایع دستی و تجارت الکترونیک این نشست مثمر ثمر قرار گیرد.
کوین مورای - معاون منطقهای شورای جهانی صنایع دستی - نیز اظهار کرد: اهداف ما در این کارگاه، آشنایی هنرمندان با دنیای تجارت الکترونیک و در اختیار قرار دادن نکاتی برای فعالان این عرصه و آموزش بهتر کارشناسان این حوزه بهعنوان حلقه واسط بین این دو جامعه است. افزودن ارزش و اعتبار به محصول صنایع دستی نسبت به جنس مشابه صنعتی آن و حفظ اصالت و ریشه و پیشینه صنایع دستی نیز از محورهای مهم حوزه صنایع دستی و فروش آنچه در داخل «بازارهای داخلی» و چه در خارج «صادرات» است.
او تاکید کرد: در این راستا داشتن داستان برای محصول صنایع دستی بسیار مهم است، اینکه این محصول از کجا آمده است؟ هنرمند و یا صنعتگر خالق آن کیست و چه داستانی دارد؟ آیا یک سنت یا یک رسم است یا حرفهای است که سینه به سینه آموزش داده و منتقل شده است؟ همه این موارد موجب ایجاد یک حس خوب و علاقه به مخاطب در روند خرید کالا در این فضاهاست. در همه جای دنیا مثلا آمریکا باید این داستانها را بسازند، در حالی که در ایران نیازی نیست چون اینجا پر از سنت، اصالت، رسم و رسوم و داستان است، زیرا این داستانها هویت، فرهنگ و تمدن و اصالت هر محصول را پشت خود دارد.
معاون منطقهای شورای جهانی صنایع دستی ادامه داد: یادگاریها، سوغاتیها، همه یک حس و یک داستان خوب در خود مستتر دارند که آن خاطره خوش و آن حس خوب را برای خریدار صنایع دستی به همراه دارد و برای همین است که گردشگران از سفر خود همیشه یک کالای صنایع دستی را میخرند و در خانه خود آن را در قفسه بقیه یادگاریهای خود میگذارد، مثل قفسه کتابخانهای که کتابهای خواندهشده در آن نگهداری میشوند. این حسهای خوب هیچگاه در یک مغازه وجود ندارد، اما درگاه مجازی الکترونیکی صنایع دستی میتواند این داستانها در آن وجود داشته باشد.
او با اشاره به فعالیت هند در عرصه تجارت الکترونیکی بهعنوان نوآورترین کشور در این عرصه گفت: در وبسایتهای آنها، طراحی صفحه اول سایت بهعنوان جلد کتاب است و اصل داستان در صفحههای بعد است و علاوه بر رعایت کلیه اصول مدرنترین ابزار و بهروزترین ابزار برای طراحی استفاده میشود. محصولات در این صفحات دارای داستان است و درباره آن گروه توضیحاتی وجود دارد که باعث جلب اعتماد مشتری میشود.
این کارگاه با اشتراکگذاری تجربیات فعالان و شرکتهای فعال درعرصه تجارت الکترونیکی در ایران و هنرمندان دارای صفحات مجازی با مدرس کارگاه و بقیه حضار و در اختیار قرار دادان تجربیات با یکدیگر و نیز پاسخگویی کوین مورای به سوالات هنرمندان به پایان رسید.
انتهای پیام