فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: راه اندازی فاز جدید از خط یک متروی اصفهان باید ابتدا به صورت آزمایشی باشد، میراث فرهنگی نظرات خود را در این خصوص اعلام کرده است و پایش و مانیتورینگ محل عبور قطار شهری از محور چهارباغ تا سی و سه پل باید انجام شود.
وی افزود: میراث فرهنگی، شهرداری و دانشگاه اصفهان مقدمات و مذاکرات را برای پایش و مانیتورینگ انجام دادهاند و ظاهرا ابزار ضربه گیر و همچنین مانیتورینگ و پایش خریداری شده است، اما با میراث فرهنگی در خصوص راه اندازی این فاز از خط یک هماهنگی صورت نگرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: شهرداری باید قبل از راه اندازی فاز سه خط یک قطار شهری با میراث فرهنگی هماهنگ شود و تاکنون این مهم رخ نداده است، تصمیماتمان در این محدوده از خط مترو مشخص است و به دوستان هم اعلام کرده ایم که نباید بدون استفاده از ابزارها این خط راه اندازی شود.
الهیاری تصریح کرد: مانیتورینگ و پایش باید به صورت مرتب و همیشگی باشد و دو سال از زمان راه اندازی مترو واکنش ها و رفتارهای سازه ای بناهای تاریخی را بررسی کنیم تا ببینیم که آیا حرکات مترو بر روی بناها تاثیر دارد یا خیر.
وی خاطرنشان کرد: همچنان به صورت مداوم باستان شناسان میراث در ایستگاه مترو انقلاب حضور دارند و ریزترین حرکات و لرزه ها را چک و حرکت دستگاه ها در ایستگاه انقلاب را بررسی میکنند.
انتهای پیام
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:
بهرهبرداری از مترو در چهارباغ بدون هماهنگی با میراث است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: شهرداری باید قبل از راه اندازی فاز سه خط یک قطار شهری با میراث فرهنگی هماهنگ شود، اما تاکنون این مهم رخ نداده است.