لایق: بدنبال تعلیق کشتی ایران هستند/ دولت شرایط ما را درک کند

دبیر فدراسیون کشتی با بیان اینکه برخی کشورها بدشان نمی آید فدراسیون کشتی ایران به دلیل ایرادات اتحادیه جهانی به اساسنامه فدراسیون تعلیق شود گفت: دولت شرایط ما را درک کند.

به گزارش ایسنا، رضا لایق درباره اخطار اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون ایران مبنی بر لزوم تغییرات در اساسنامه و حذف دخالت دولت در امور فدراسیون اظهار کرد: چندی پیش اتحادیه جهانی کشتی از طریق کمیته بین المللی المپیک نامه‌ای را به فدراسیون مبنی بر لزوم اصلاح اساسنامه ارسال کرد که یکی از درخواست‌های کمیته بین المللی المپیک دخالت نداشتن دولت در انتخابات و همچنین عزل و نصب‌ها در فدراسیون بود که بیشتر روی این موارد حساس هستند.
دبیر فدراسیون کشتی افزود:اصلاحیه اساسنامه این فدراسیون را به وزارت ورزش ارسال و در این خصوص نیز جلساتی برگزار شده و امیدواریم با تایید اساسنامه جدید آن را در مجمع عمومی فدراسیون در اواخر تیر ماه به تایید برسانیم.
وی اظهار داشت: یه هر حال اساسنامه فدراسیون باید به گونه‌ای باشد که موارد مورد اشاره کمیته بین المللی المپیک در آن لحاظ شده باشد و از سوی دیگر با توجه به جایگاه فدراسیون کشتی در دنیا آنها بدشان نمی‌آید فدراسیون را تعلیق و ما را با مشکل روبرو کنند.
دبیر فدراسیون کشتی در پاسخ به این سئوال که آیا اساسنامه فدراسیون بعد از اصلاح نیاز به تائید هیات دولت دارد یا خیر خاطر نشان کرد: تصویب هیات دولت به طور قطع باید باشد اما دولت نیز باید متوجه باشد که ما اکنون در چه شرایطی هستیم و در اساسنامه جدید دولت تنها باید نظارت داشته باشد و این چیزی است که اکنون در اساسنامه فدراسیون فوتبال انجام شده و مواردی است که هر چه سریعتر باید برطرف شود.

لایق همچنین درباره انتخاب اهواز به عنوان میزبان جام جهانی سال 2018 گفت: برای میزبانی این مسابقات به غیر از اهواز چند استان دیگر نیز نامزد شده بودند اما اهواز شرایط و معیارهایی مدنظر فدراسیون را داشت و به همین دلیل به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شد.
وی همچنین با اشاره به جایگاه استان خوزستان در کشتی فرنگی در کشور یادآور شد: مردم استان خوزستان علاقه و استقبال خوبی از این رشته دارند.
انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۵ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96041508096
  • خبرنگار : 71506