گری لوییس: تلاش می‌کنیم سازمان ملل به ایران در رابطه با چالش‌های آبی کمک مالی کند

نماینده مقیم سازمان ملل در تهران گفت: اکنون با چالش‌هایی در خصوص آب در خوزستان و منطقه هامون مواجه هستیم و تلاش خواهیم کرد که در این زمینه از سوی سازمان ملل به ایران کمک مالی شود.

به گزارش ایسنا، گری لوییس در همایش مقابله با گرد و غبار که روز سه‌شنبه (13 تیرماه) در سالن اجلاس هواشناسی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: چهارمین بار است که به خوزستان سفر می‌کنم. از چهار ماه پیش قول داده بودم که به اهواز بیایم تا شرایط خوزستان را بررسی کنم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سازمان ملل با موضوع مقابله با گرد و غبار در تهران افزود: ایران مورد توجه جامعه جهانی است به همین دلیل این سمینار در تهران برگزار شد و در جلسه روز گذشته صحبت‌های خوبی شد.

نماینده مقیم سازمان ملل در تهران ادامه داد: ما امروز به دو تیم تقسیم شدیم که یک تیم به کاشان رفتند و تیم دیگر که ما بودیم از خوزستان بازدید کردیم. ما در این سفر چیزهای زیادی فهمیدیم و برای نتیجه‌گیری کنفرانس به تهران باز خواهیم گشت.

لوییس با تشکر از مردم خوزستان به خاطر مقاومت در برابر گرد و خاک گفت: ما از طرف سازمان ملل تلاش می‌کنیم تا شرایط بهتری برای خوزستان فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما راه‌حل‌های خوبی برای نجات دریاچه ارومیه به کار گرفتیم و از 25 سال پیش برای ایجاد فضای سبز در ایران مرکزی برنامه‌های خوبی داشتیم. اکنون با چالش‌هایی در خصوص آب خوزستان و منطقه هامون مواجه هستیم و تلاش خواهیم کرد که از سوی سازمان ملل به ایران کمک مالی شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96041306915
  • خبرنگار :