رفع مشکل آب و فاضلاب پروژه‌های مسکن مهر مازندران تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران گفت: مشکل آب و فاضلاب پروژه های مسکن مهر مازندران تا پایان امسال رفع می شود.

به گزارش ایسنا، «ذبیح الله ذاکری» در نشست خبری که  نسبت به هفته  صرفه‌جویی در مصرف آب در تصفیه‌خانه عالیواک ساری برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه خدمات آبرسانی بالغ بر  2 میلیون و 500 هزار نفر خدمات آبرسانی برنامه‌ریزی شده است. در مازندران سالانه ۲۶۵ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز است و تأمین این میزان، از آب‌های زیرزمینی سطحی و سد شهید رجایی و  البرز صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندرن با اشاره به این‌که ۵۸۸  هزار مشترک و به یک میلیون  آحاد روستایی نیز خدمات داده می‌شود، تصریح کرد: هم‌چنین در بخش فاضلاب در سال ۹۵ در سطح مازندران،  ۲۰۵ هزار نفر و معادل 11 درصد تحت پوشش قرار دارد.

ذاکری  گفت:  تصفیه‌خانه 6 شهر ساری، بابل، بابلسر، جویبار، نوشهر و چالوس در مدار قرار گرفته و ظرفیت تصفیه‌خانه ۶۸ متر مکعب در  روز و در بخش فاضلاب ۴۴۷  هزار فقره و آحاد  است.

مدیرعامل شرکت  آبفای شهری خاطرنشان کرد : ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار در سال  ۹۵ برای آبفای شهری مازندران مصوب شد که 55 میلیارد تومان در بخش آب و ۶۶ میلیارد تومان در بخش  فاضلاب هزینه شده است.

وی  با اشاره به این‌که  امسال طبق  قانون برنامه و بودجه در بخش ملی و استانی  ۴۵ میلیارد تومان بودجه  مصوب شده است، گفت: در بخش مسکن مهر برای مسکن مهر میارکلا، شقایق ساری و جویبار ۷ میلیارد تومان  برای بخش آب و فاضلاب بودجه مورد نیاز است.

ذاکری با بیان این‌که مشکلات استان در بخش مسکن مهر در سال‌های گذشته در حوزه آبرسانی و فاضلاب بوده که اقداماتی برای برطرف کردن آن‌ها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در بخش آب و فاضلاب مسکن مهر اعتبارات نهایی می‌شود و تا پایان سال ۹۶ مشکلی در حوزه مسکن مهر نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری افزود:  با توجه به این‌که  آمار مسافر ورودی به مازندران ۴ میلیون نفر خواب در استان بوده  که ۸۰ درصد آن در بخش شهری  اقامت دارند، باید خدمات در حوزه شهری افزایش یابد.

وی با تأکید بر این‌که خدمات مازندران کشوری اما اعتبارات استانی است، افزود:  برای پنج شهر قائم‌شهر، محمودآباد، رامسر  و تنکابن با پیگیری‌هایی که از سال ۹۴ اتفاق افتاد اعتبارات در حوزه خدمات آب و فاضلاب مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌علت کمبود اعتبارات از حوزه دولتی،  شرکت آب و فاضلاب از بخش خصوصی  کمک گرفته است و در این راستا از اعتبارات بانک جهانی  و  توسعه اسلامی استفاده شده است. از این طریق اعتبار برای  این پنج شهر استان اعتباراتی جذب و از ۴۹ میلیون یورو به ۲۸۱ میلیون یورو  این اعتبارات در حال افزایش است.

ذاکری یادآور شد : با توجه به رشد ۱۰ درصدی جمعیت  در برنامه ششم توسعه برای شهرستان‌های بهشهر و  گلوگاه  مطابق  قانون ۲۳  برنامه ششم ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در ردیف بودجه ای قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 96041205599
  • خبرنگار :