صدیف بدری در گفتوگو با ایسنا گفت: متخصصان شرکت فرودگاهها و ناوبری کشور اقداماتی خوبی در دوران تحریم در حوزههای تعمیر، نگهداری و نوسازی امکانات این شرکت و ناوگان کنترل هواپیمایی کشور داشتهاند به طوری که متخصصان کشور با مهندسی معکوس موفقیتهای خوبی در این سه بخش داشتند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: در این بازدید از باند دوم فرودگاه مهرآباد نیز بازدید کردیم. قرار است این باند براساس فناوریهای روز ساخته شود اما با مشکلات مالی و اجرایی در آسفالت رویه این باند روبرو هستند. برنامهریزیهای خوبی برای تامین تجهیزات ایمنی و آتشنشانی و تجهیزات دیجیتالی و کنترلی فرودگاههای کشور به ویژه فرودگاه مهرآباد انجام شده است.
وی از اجرای طرح فراملی مدیریت ترابری آسمان ایرانشهر توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری کشور خبر داد و افزود: از اواخر سال ۱۳۹۴ برنامهای تحت عنوان طرح فراملی مدیریت ترابری آسمان ایرانشهر در شرکت مذبور به اجرا در آمده که براساس آن خطوط پرواز هوایی کشور بازبینی و ساماندهی شده است. در این طرح بسیاری از خطوط تقاطعی حذف و خطوط پروازی موازی یا یک طرفه جدید ایجاد شده است.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این ساماندهی موجب شد در ۵۴ فرودگاه کشور نشست و پرواز هواپیماها ۱۵ درصد و جابهجایی مسافر ۱۱ درصد افزایش پیدا کند.
یکی از اهداف این طرح ایجاد بستر مناسب از خطوط موجود هوایی بود. سه ماه از فاز اول گذشته است و فازهای آتی نیز به مرور اجرایی خواهد شد تا فرودگاههای کشور به هاب منطقه تبدیل شود؛ البته برنامهریزیهای دیگری نیز برای نیل به این هدف در دستور کار مسئولان این شرکت قرار دارد.
وی از انتظارات بودجهای مدیران شرکت فرودگاهها و ناوبری کشور و قول مساعد اعضای کمیسیون برای تامین نیازهای مالی این شرکت خبر داد.
انتهای پیام