حسن رسولی در گفتوگو با ایسنا، درباره درسها و آموزههای امام خمینی (ره) که امروزه به کمک جامعه میآید، اظهار کرد: به یاد دارم در یک انتخابات آیت الله یزدی نتوانست اکثریت آرا را کسب کند اما امام با نصب او در شورای نگهبان سعی در ایجاد تعادل، تفاهم، اخوت و برابری داشتند. این بخش از آموزههای امام لازمه امروز حال و روز ایران است.
وی افزود: تلاش این بود که بعضی واگرایی هایی که در درون رقابت های انتخاباتی ایجاد می شد را با کمترین هزینه و بهترین شکل تامین کنند. امروز که کشور روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر می گذارد، ممکن است عوارض واگرایانه ای بروز کند که باید آن را به گونه ای حل کنیم. مشارکت گسترده مردم در انتخابات موجب تقویت اصل نظام شد و این یکی از دستاوردهای ارزشمند ما محسوب می شود. اکنون وقت آن است که عوارض واگرایانه ای که بخشی از آن مربوط به دو انتخابات اخیر و برخی از آن ناشی از انتخابات سال ۸۸ است، حل شود.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه چهار دهه زندگی آزاد و دموکراتیک زمان کمی است تا سیاست ورزان از تجربه و تمرین کافی برخوردار شوند، تصریح کرد: رهبر انقلاب انتخاباتهای اخیر را به بهترین شکل راهنمایی کرده و با بیان نکات کلیدی از جمله حق الناس بودن رای مردم یا اینکه کسانی که حتی نظام و رهبری را نیز قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند، راه و روش امام خمینی را ادامه دادند. امیدوارم که کدورت های به جا مانده از انتخابات سال ۸۸ و برخی گله مندی های انتخابات اخیر در آینده ای نزدیک با هدایت های رهبری به گونه سامان یابد که آثار و پیامدهای واگرایانه آن به سرعت از بین برود یا به حداقل ممکن برسد.
این عضو بنیاد باران تاکید کرد: در رقابت های انتخاباتی یک فرد یا جریان پیروز می شود و در مقابل فرد یا جریان دیگر شکست می خورد اما اگر بپذیریم که طبق آموزه امام (ره) و رهبری، شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است و نتیجه فرع بر آن است، می توانیم در عین برخورداری از نشاط سیاسی ناشی از رقابت های انتخاباتی همچنان به توسعه گفتوگوهای ملی، تفاهم، اخوت و برادری نیز بپردازیم.
رسولی ادامه داد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را در کشوری به پیروزی رساند که طی سالهای قبل از آن مرکز حضور سلطه جویانه آمریکا در منطقه بود. امام پایه و هسته اصلی انرژی انقلاب را در میان تودههای مردم پایه گذاری کرد و در مرحله اول محرومان، مستضعفان و طبقات ضعیف جامعه و در مراحل بعدی کلیه ظرفیت های حوزه روشنفکری اعم از ملی، دینی و سیاسی را به بهترین شکل با یکدیگر هماهنگ کرد و این دو ظرفیت بزرگ یعنی توده های میلیونی و نخبگان و جریان های سیاسی، احزاب و گروه ها را با یکدیگر هماهنگ کرد و هم راستا قرار داد.
این عضو بنیاد امور ایرانیان همچنین با اشاره به اینکه استراتژی امام تکیه بر قدرت نفوذ دینی و معنوی و نه استفاده از ظرفیت های مسلحانه بود، خاطر نشان کرد: اگر اقدامات گروه های چریکی، تجزیه طلب و سازمان منافقین نبود و آنها به ترور مردم و مسئولان روی نمیآوردند، همان روش مسالمت آمیز در پیشبرد انقلاب بعد از خرداد ۶۰ نیز ادامه می یافت. علی رغم همه این مانع تراشیها، حضرت امام توانستند با رهبری هنرمندانه خویش و با تشکیل پی در پی نهادهای انقلابی و مردم از یک طرف تمامیت ارضی و از طرف دیگر در زمان کوتاهی از ۲۲ بهمن ۵۷ سرنوشت کشور را به آراء مردم واگذار کنند و جمهوری اسلامی و قوای سه گانه را شکل دهد. ایجاد مردم سالاری دینی که مبانی نظری آن در بین سالهای ۴۲ تا ۵۷ توسط امام طراحی شده بود، یکی از مهمترین دستاوردهای امام محسوب می شد که برای اولین بار در منطقهای چنان نظامی مستقر شد.
انتهای پیام