در آستانه سفر نماینده سازمان ملل؛

انصارالله یمن: تا حل بحران حقوق کارمندان دولت، با ولد شیخ مذاکره نمی‌کنیم

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد، تا زمانی که ولد شیخ بحران حقوق کارمندان دولت را برطرف نسازد،‌ ما از او استقبال نخواهیم کرد. رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز نسبت به نتیجه بخش بودن سفر ولد شیخ به صنعاء ابراز تردید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن امروز (دوشنبه) به نقل از عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن اظهار داشت،‌ تا زمانی که بحران حقوق کارمندان دولت حل و حقوق آنها پرداخت نشود، از اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده سازمان ملل در امور یمن استقبال نکرده و با وی گفت‌وگو نمی‌کنیم.

رئیس کمیته انقلاب یمن از حمایت الحوثی از مردم یمن در مساله حقوق کارمندان دولت خبر داد و گفت: موضعگیری جنبش انصارالله در مورد استقبال از ولد شیخ پیش از حل بحران حقوق‌ها به مذاکره کننده و رئیس شورای عالی سیاسی ابلاغ شده است.

در همین راستا، صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان سخنرانی که به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد وحدت یمن داشت، گفت: ولد شیخ درخواست سفر به صنعاء در چارچوب دور جدید سفرهایش به منطقه برای از سرگیری مذاکرات صلح یمن و امضای یک توافقنامه آتش‌بس انسانی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان را مطرح کرد.

الصماد با ابراز تردید نسبت به نتیجه بخش بودن سفر ولد شیخ به صنعاء گفت: این سفر نتیجه جدیدی ندارد و ولد شیخ هیچ راه‌حلی به جز آنچه در پایتخت کشورهای عضو ائتلاف عربی به رهبری عربستان به وی دیکته می‌شود، ارائه نمی‌دهد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود: ولد شیخ همراه با خود پیام تحویل بندر الحدیده (در غرب یمن) به نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن را آورده است.

وی ادامه داد: دستان ما به سوری صلح دراز است و برای آغاز تعامل و همکاری با تمامی مسئولان بین‌المللی و منطقه‌ای که به دنبال حل بحران یمن هستند، آماده‌ایم.

ولد شیخ طی دو روز آتی در صنعاء‌خواهد بود و در آنجا با هیات مشترک جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن در چارچوب دور جدید مذاکرات صلح گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96030100300
  • خبرنگار : 71496