صنعاء امروز صحنه تظاهرات مردمی علیه تروریسم آمریکایی است

مردم یمن برای برگزاری تظاهرات عصر امروز(شنبه) با شعار "نه به تروریسم آمریکایی" همزمان با ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عربستان آماده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری المسیرة.نت، در راستای برگزاری تظاهرات مردمی امروز در یمن علیه آمریکا،‌ پس از نماز روز جمعه تجمع‌های پراکنده‌ای در برخی مناطق شهر صنعاء، پایتخت یمن تشکیل و بر لزوم مشارکت همه طبقات جامعه در این تظاهرات مردمی جهت اعلام مخالفت با تروریسم آمریکایی علیه مردم منطقه و جهان تاکید شد.

ساکنان منطقه" السبعین" با برگزاری سه تجمع در برابر مسجد الجلال در محله شملیه،‌ مسجد سعد بن معاذ و مسجد الخزان مخالفت خود را با تروریسم آمریکایی علیه کشورشان اعلام کرده و از مردم یمن برای شرکت در تظاهرات امروز در صنعاء علیه آمریکا و همپیمانانش دعوت کردند.

ساکنان منطقه الثورة نیز با برگزاری دو تجمع جداگانه مخالفت خود را با سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان اعلام کردند.

همچنین در برابر دو مسجد الانصار در محله البلیلی و عذبان در محله بغداد و نیز مسجد المجمع در منطقه الوحده سه تجمع برگزار شد.

علاوه بر این تجمع دیگری در برابر مسجد الشرفی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن موضعگیری رهبران کشورهای عربی و اسلامی همپیمان با آمریکا را محکوم کردند.

ساکنان محله نقم و محله الجراف شرقی در منطقه شعوب در دو تجمع جداگانه گرد هم آمدند.

در منطقه جدر در منطقه بنی الحارث نیز تجمع مشابهی برگزار شد و در آن از مردم برای مقابله با تروریسم آمریکا، عربستان و همپیمانانشان دعوت شد.

ساکنان منطقه الحمیدات در استان الجوف نیز با برگزاری تجمعی اعتراضی مخالفت خود را با عملیات آمریکا-عربستان علیه کشورشان اعلام کردند.

معترضان با تاکید بر لزوم مقاومت و پایداری در مقابله با قدرت‌های استکباری جهان یعنی آمریکا، عربستان و اسرائیل لغو محاصره و توقف جنگ را از جامعه جهانی خواستار شدند.  

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96023019518
  • خبرنگار : 71496