معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع:

رابطه مستقیمی میان استحکام بنیه سیاسی و اقتصادی وجود دارد

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم تقویت قوای نظامی و دفاعی یک کشور، گفت: میان استحکام بنیه سیاسی و اقتصادی کشور با بنیه دفاعی آن رابطه مستقیمی برقرار است.

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا تمیزی، معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم تجدید میثاق ۲ هزار نفر از سربازان و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح که به مناسبت نهمین جشنواره جوان سرباز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۰ هزار شهید سرباز و به ویژه سربازان شهید مرزبانی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: امروز به برکت نظام اسلامی و انقلاب شکوهمند ایران دل هزاران مسلمان در سراسر جهان شاد و فریاد عدالت‌خواهی آنها در دنیا طنین انداز است.

وی با بیان اینکه هر کشوری برای دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و امنیت مرزهای خود نیازمند نیروهای مقتدر دفاعی است خاطرنشان کرد: نمی‌توان رابطه مستقیمی میان استحکام سیاسی و اقتصادی یک کشور با استحکام بنیه دفاعی آن را انکار کرد. تاریخ نشان داده است که به هر اندازه که نیروهای نظامی در بخش‌های مختلف اعم از تجهیزات و نیروی انسانی متخصص‌تر باشند، فکر تجاوز به مرزهای آن از جانب قوای بیگانه کمتر شده است.

رییس نهمین جشنواره علی‌اکبر در ادامه با تأکید بر اینکه سرباز از واژه‌های مقدس و مورد احترام است، گفت:‌ سرباز از جان، راحتی و آسایش خود می‌گذرد تا هم‌میهنانش در آسایش و امنیت باشند.

وی تأکید کرد: خدمت سربازی از کارهایی است که از اجر بالایی نزد خداوند برخوردار است.

به گزارش ایسنا، سردار تمیزی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره جوان سرباز به بیان اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی سربازان، افزایش روحیه کار و ایجاد انگیزه و توجه به ارزش‌های دینی و ملی را از جمله این اهداف برشمرد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان اظهار کرد: همواره تلاش خواهیم کرد که با خلاقیت، ابتکار و تقویت قوای نظامی و نظم پذثیری و انضباط اجتماعی و همچنین دین‌مداری و مسئولیت پذیری برای سازندگی کشور و همچنین توسعه فرهنگ بسیجی سربازی فداکار باشیم و برای تأمین امنیت کشور از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 96021609302
  • خبرنگار : 71489