سئول: سامانه موشکی تاد قادر به مقابله با حملات کره شمالی است

وزارت دفاع کره‌ جنوبی با تایید عملیاتی شدن سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در خاک این کشور تاکید کرد که این سامانه می‌تواند از کره جنوبی در مقابل موشک‌های کره شمالی دفاع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مون سانگ گیون، سخنگوی وزارت دفاع کره‌ جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: سامانه دفاع موشکی تاد در یک زمین گلف تغییر کاربری داده شده در منطقه سئونگ جو استقرار پیدا کرده و "قابلیت اولیه" برای پاسخ به تهدید موشکی هسته‌ای کره شمالی را دارد.

او نگفت که واشنگتن و سئول چه زمان انتظار دارند که این سامانه به طور کامل عملیاتی شده و آماده دفاع باشد.

همچنین این سخنگو گفت که دو بمب افکن آمریکایی مدل 1 B-B در شبه جزیره کره در جریان یک رزمایش مشترک با نیروی هوایی کره‌ جنوبی در روز دوشنبه مستقر شدند.

مون سانگ گیون گفت: استقرار این بمب افکن‌های آمریکایی بخشی از تلاش برای جلوگیری از تحریک‌های کره شمالی و پاسخ به تهدیدهای مربوط به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور است.

کره شمالی امروز در واکنش به استقرار این بمب‌افکن‌ها آمریکا را به سوق دادن شبه جزیره کره به سمت جنگ هسته‌ای" متهم کرد.

این دو بمب افکن آمریکایی به همراه نیروی هوایی ژاپن و کره‌ جنوبی در یک رزمایش شرکت کردند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: اقدامات تحریک آمیز نظامی و بی مهابا وضعیت شبه جزیره کره را به آستانه جنگ هسته‌ای نزدیک می‌کند.

این خبرگزاری گفت: این بمب افکن‌ها به تمرین انداختن بمب هسته‌ای علیه اهداف مهم در خاک کره شمالی پرداخته‌اند در حالی که ترامپ و دیگر جنگ طلبان آمریکایی برای یک حمله هسته‌ای پیشگیرانه علیه کره شمالی فریاد می‌کشند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96021207318
  • خبرنگار : 71415