جهانبخش خانجانی در گفتوگو با ایسنا، در ارتباط با مناظره اول کاندیدای ریاست جمهوری با بیان انتقاداتی اظهار کرد: مناظره به نوعی فضای رقابت را تداعی می کند. انتخابات صحنه تهمت زدن نیست، بلکه محلی است تا کاندیدا برنامه های خود را برای اداره کشور به مردم ارائه کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه در بخشی از مناظره اول به نظر می رسید یکی از کاندیدا به دنبال استفاده از شیوه هایی بود تا به جای رقابت و ارایه برنامه ها خود افراد را به چالش بکشد و می خواست از این طریق به نتیجه برسد.
خانجانی با بیان اینکه قالیباف به دنبال کسب رای احمدی نژاد است، گفت: با توجه به تک جمله هایی که قالیباف برای جذب آراء استفاده می کرد و حمایتی که از احمدی نژاد انجام داد به نظر می رسد که مشاورانش به او گفته اند از این طریق می تواند آرای احمدی نژاد را به دست آورد. اما باید به آنها یادآور شد که نمی توانند خیلی در این حوزه موفقیت کسب کنند.
وی افزود: از طرف دیگر همین کاندیدا تلاش داشت تا با ایجاد فضای ذهنی مخاطبان وقایع سال 88 را یادآوری کند تا شاید از همین طریق بتوانند آرایی را به خود جذب کنند.
خانجانی خاطر نشان کرد که اگر مناظره ها، چالشی نباشد روح رقابتی لازم برای بیان برنامه های کاندیداها وجود ندارد.
وی در همین راستا ادامه داد: چالشی بودن مناظرات خوب است اما نباید به فضای تهمت و افترا بینجامد.
وی در ارتباط با درخواست روحانی برای دریافت زمانی جهت پاسخگویی به تهمت های وارد شده، اظهار کرد: به نظر من باید به روحانی وقتی داده می شد تا از خود دفاع کند. شورای عالی نظارت بر تبلیغات انتخاباتی می توانست در همان لحظه زمانی را به روحانی اختصاص دهد. این موضوع حتی ممکن است برای خود آقای قالیباف هم اتفاق بیفتد و بخواهد در برابر موضوعی از خود دفاع کند.
خانجانی یادآور شد: اگر سال 88 هم زمانی برای دفاع ارائه می شد شاید آن اتفاقات و دلخوری های اجتماعی و سیاسی پیش نمی آمد. به عنوان یک کنش گر می گویم که مردم به حدی از فهم و اقبال نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رسیده اند که میتوانند حرف های درست را از حرف های تبلیغاتی و پروپگاندایی تشخیص دهند.
وی در پایان گفت: یکی از کاندیداها مدل هایی را طرح می کرد که الگوبرداری از کمپین های خارجی بود. امروز عصر رسانه است به سرعت شعارهای کذب و کپی برداری شده برای مردم مشخص می شود. مردم آگاه تر و هوشیارتر از گذشته هستند. ممکن است یک ستاد خبری اتاق فکری تصمیم بگیرد تا از کمپین های تبلیغاتی خارجی به صورت کپی شده محتواهایی را تولید کند اما خیلی زود مشخص می شود که اولا آنها خودشان خلاقیتی نداشتند و دوما به درد خود آن کشورهای اروپایی و آمریکایی می خورد.
انتهای پیام