امضای ۱۰۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان سمنان در دوران پسابرجام

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان سمنان از انعقاد ۱۰۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در دوران پسابرجام در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر خلیلی‌خواه در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری حوزه انرژی در سمنان، اظهار کرد: عملیات اجرایی بیش از 60 درصد این تفاهم‌نامه‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به محوریت اقتصادی در شعار امسال و بیانات مقام معظم رهبری افزود: توجه به موضوع اقتصاد باید محور برنامه‌های اجتماعی‌، اقتصادی قرار گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی چند سال گذشته پیرامون فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان گفت: از اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال ۹۴ تاکنون،  ۱۰۲ تفاهم‌نامه منعقد شده است که ۶۸ تفاهم‌نامه با ارزشی معادل 41 هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال، بیش از ۶۰ درصد زمینه اجرایی آن فراهم شده است.

محمد تقی زعفرانچی زاده، مدیر دفتر مشارکت های بخش غیر دولتی ساتبا، نیز رشد روزافزون مصرف برق، توجه بیش از پیش به حفظ محیط‌زیست و اهتمام به اشتغال‌زایی را از عوامل مهم جایگاه ویژه منابع تجدید پذیر برشمرد و گفت: یکی از مهمترین محورهای سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران، جهت توسعه زیرساخت‌های کشور توجه به بخش خصوصی است که این نگرش در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شده است.

مدیر دفتر مشارکت های بخش غیر دولتی ساتبا، با اشاره به مراحل مختلف ثبت‌نام متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های نو افزود: بخش خصوصی پس از ارائه تقاضای خود مراحل تشکیل پرونده، مطالعه و جمع‌آوری مجوزها، مبادله قرارداد را طی کرده و سپس شروع به احداث پروژه می‌کند.

در ادامه این نشست تخصصی ، مدیران شرکت های برق منطقه ای سمنان ،توزیع نیروی برق استان ، آب منطقه‌ای سمنان، آب و فاضلاب شهری استان، شرکت گاز استان، حفاظت محیط زیست استان به ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه خود در سطح استان و اقدامات صورت گرفته در این بخش پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این نشست ۱۰ تفاهم‌نامه بین سرمایه‌گذاران حوزه آب و برق بخش خصوصی امضاء شد.


انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96013114517
  • خبرنگار :