نبیل قاووق: کشورهای حامی تروریسم مسئول کشتار کودکان و زنان فوعه و کفریا هستند

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تأکید کرد که کشورهای حامی تروریسم مسئول کشتار زنان و کودکان کفریا و فوعه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تأکید کرد: سران فتنه و فتواهایی که صادر می‌کنند و کشورهای صادر کننده تروریسم تکفیری وهابی پشت کشتار کودکان و زنان شیعه فوعه و کفریا هستند. این انفجار یک تک‌روی محدود نبود بلکه ادامه کشتار و فتواهای تکفیری بود. کشورهایی که از تکفیری‌ها حمایت به عمل می‌آورند مسئول کشتار زنان و کودکان کفریا و فوعه هستند.

وی گفت: زمانی که آمریکا دید طرح تکفیری در سوریه در حال فروپاشی است. فرودگاه الشعیرات را برای تغییر موضع ثابت سوریه درباره حمایت از مقاومت بمباران کرد اما نمایش قدرت آمریکا موضع هم‌پیمانان سوریه را تغییر نداد بلکه به نتایج عکس منجر شد. هم‌پیمانان سوریه بر حمایتشان از سوریه افزودند و معادله میدانی نیز هیچ تغییری نکرد. این حمله تنها بیان ناامیدی آمریکا و شکست حساب باز کردنش بر مزدورانش در سوریه بود.

نبیل قاووق درباره اوضاع لبنان گفت: نگرانی امروز همگان این است که دولت بعد از اینکه اعتماد مردم را از دست داد توافق سیاسی را نیز از دست دهد و به فضای تنش و دودستگی سیاسی بازگردد. میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان وارد مداخله شد و موضع مناسبی که کشور را نجات داد، اتخاذ کرد وگرنه لبنان به بحران سیاسی بدتری می‌رسید و نمی‌دانستیم که چه بر سر نهادها می‌آمد.

وی افزود: با موضع رئیس‌جمهور فرصت واقعی، جدی و جدیدی برای توافق با قانون انتخابات جدید حاصل شد و روند توافق درحال پیشرفت است. کسانی که بر اختلافات میان حزب الله و هم‌پیمانانش در جنبش أمل یا جریان آزاد ملی حساب باز می‌کنند سوءنیت خود را نشان می‌دهند چراکه هیچ مشکلی میان حزب الله و جریان آزاد ملی درباره قانون انتخابات پارلمانی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96012812245
  • خبرنگار : 71516