سالاری:

شهرداری تکلیف شهروندان و دفاتر خدمات الکترونیک را روشن کند

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران خواستار تعیین تکلیف قطعی دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران و برونسپاری کامل وظایف به آن ها شد.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری در سیصد و چهل و یکمین جلسه شورا با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران در دوره‌های گذشته گفت: دفاتر خدمات الکترونیک شهر ایجاد شد تا ارائه خدمات صدور پروانه و سایر گواهی ها و بررسی نقشه ها توسط این دفاتر انجام شود و شهروندان بجای شهرداری ها به این دفاتر مراجعه کنند تا هم در فرآیند رسیدگی به درخواستهای مردمی تسهیل‌گری شود و هم از مجموعه مشکلات حوزه شهرسازی مناطق و مراجعه شهروندان تهرانی به شهرداری ها کاسته شود و شاهد شفاف سازی، افزایش تسهیلات و کاستن از بوروکراسی شدید ارائه خدمات در این حوزه باشیم.


وی ادامه داد: این در حالیست که با گذشت10 سال از ایجاد دفاترخدمات الکترونیک شهر ،نه تنها برونسپاری این وظایف از شهرداری صورت نگرفته بلکه تعداد پرسنل معاونت های شهرسازی مناطق 22 گانه در این بخش افزایش یافته است.شهروندان تهرانی نیز از اینکه در فرآیند درخواست گواهی‌های صدور پروانه و عدم خلاف و پایان‌کار موازی کاری جدی بین دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران و معاونت های شهرسازی مناطق 22 گانه وجود دارد ناراضی اند و دچار بلاتکلیفی شده اند.


سالاری همچنین با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف قطعی دفاتر خدمات الکترونیک شهر و برونسپاری کامل وظایف به آن ها خواستارشد در جریان بررسی لایحه نحوه محاسبه تعیین تعرفه ارائه خدمات دفاتر خدمات الکترونیکی شهر تهران ، تبصره ای برای تعیین تکلیف این دفاتر الحاق شود.


بنابراعلام شورای شهر، این عضو شورای شهر تهران افزود: در صورتی که این تبصره به لایحه مذکوراضافه نشود، طرحی دوفوریتی را به منظور برونسپاری کامل وظایف تصدی گری در این حوزه ارائه خواهم کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96012711635
  • خبرنگار :