با اشاره به حمله ادلب؛

حریری در بروکسل: کسی جرائت مواخذه نظام سوریه را ندارد

نخست وزیر لبنان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل به بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه و نقش سازمان ملل در حل بحران آوارگان سوری و نیز مقدمات انجام شده برای نشست بروکسل پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، طبق بیانیه منتشر شده در بیروت سعد حریری، نخست وزیر لبنان در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که در هر دو در بروکسل حضور دارند آخرین تحولات در لبنان و منطقه، نقش سازمان ملل در کمک به لبنان در سطوح مختلف به ویژه در مقابله با بحران آوارگان سوری و نیز مقدمات انجام شده برای برگزاری کنفرانس بروکسل درباره سوریه ومنطقه را بررسی کرد.

همچنین سعد حریری در مراسم استقبالی که در شهر بروکسل بلژیک برای او برگزار شد، با اقلیت لبنانی مهاجر در بروکسل دیدار کرد.

وی پس از این دیدار اظهار داشت: امروز لبنان در مرحله و عصر جدیدی به سر می‌برد و خدا را شکر ما مراحل دشوار را پشت سر گذاشتیم و امروز ما به سمت طرح‌های روشن خود با دولتی که بیانیه وزارتی روشنی دارد،‌ در حرکتیم، ما بودجه را تصویب کردیم و ظرف چند روز آینده نیز قانون جدید انتخابات ارائه خواهد شد.

نخست وزیر لبنان افزود: مسئولیت من تامین برق برای مردم کشورم است، طرح‌های بسیاری وجود دارد که متوقف شده‌اند اما امروز با یکدیگر متحد هستیم و طرح‌های کابینه را اجرا خواهیم کرد. آنچه امروز برای من اهمیت دارد، تامین برق است و جایز نیست که مردم لبنان دو صورت حساب داشته باشند.

حریری در ادامه گفت: ما دموکرات هستیم و مشکل داریم. ما میزبان یک و نیم میلیون آواره سوریه بوده‌ایم و با پذیرش این تعداد آواره سوری به کل جهان خدمت کرده‌ایم،‌ جهان باید در این امر با ما مشارکت کند، به ویژه که سوری‌ها بیشتر از ما به دنبال بازگشت به کشورشان هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که اتباع لبنانی از بلژیک نیز به کشور خود بازگشته و سرمایه گذاری در لبنان را آغاز کند.

همچنین نخست وزیر لبنان در جریان حضور در کنفرانس بروکسل با محوریت سوریه جامعه جهانی را متهم کرد که شجاعت مواخذه دولت سوریه را به خاطر اقداماتش‌ به ویژه در بمباران مناطق و حمله شیمیایی در ادلب ندارد.

وی افزود: همه به بروکسل می‌آیند تا حرف بزنند هیچ کس جرات ایستادن مقابل نظام سوریه را ندارد.

حریری ادامه داد بحران سوریه بیش از حد انتظار طول کشیده و احتمال بازگشت سوری‌ها به طور امن به کشورشان ممکن نیست و کمک‌ها نیز کافی به نظر نمی‌رسد لذا زمان آن رسیده تا راه‌حل‌های طولانی ایجاد شود.

وی تاکید کرد، ما نیاز به راه‌حل‌های طولانی برای تبعات بحران سوریه داریم.

نخست وزیر لبنان ادامه داد: از شما می‌خواهم روی صلح و حمایت از ثبات ما سرمایه‌گذاری کنید. لبنان نمونه اعتدال و میانه‌روی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96011604886
  • خبرنگار : 71496