به گزارش ایسنا، مجیدرضا حریری بیان کرد: به جای حمایتهای یارانهای ازهنرمندان، با گسترش بازارچههای عرضه صنایع دستی چه در نوروز و چه در دیگر ایام، بیشتر میتوان به توانمندسازی آنها کمک کرد.
او درباره اهمیت برگزاری بازارهای نوروزی صنایع دستی دراستانها اظهار کرد: برای گسترش صنایع دستی هم به وجه هنری و هم به وجه مهارتی نیاز داریم تا بتوانیم محصولات تولیدی را به فروش برسانیم. روشن است که اگر تولیدات صنایع دستی به فروش نرسند گسترشی صورت نمی گیرد. باید در این زمینه تلاش کنیم هم بازارهای داخلی و هم بازارهای خارجی را در دست داشته باشیم.
وی افزود: اگر محصولی که تولید می شود فروش نرود تولید از بازارها بیرون رانده می شود و این امر مورد انتظار نیست، باید تولیدات صنایع دستی را با افزایش میزان عرضه و فروش در بازارها اعم از داخلی و خارجی حفظ کرد و نگاهی توسعه گرانه به صنایع دستی داشت.
حریری یادآور شد: صنایع دستی تداوم هویت،ملیت و فرهنگ مملکت است، نگاه به صنایع دستی صرفا نباید اقتصادی باشد، باید نگاهی توام به دو مقوله فرهنگ و اقتصاد داشت، ضمن اینکه می پذیریم که قوانین اقتصادی به شکلی بی رحمانه میتواند هر حرفه ای را از میدان رقابت بیرون راند.
رئیس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی گفت: نگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به ویژه معاونت صنایع دستی، نگاه درستی به مقوله تجارت صنایع دستی است. امیدواریم بتوانیم در حوزه بازارهای داخلی و خارجی در سطوح مختلف صنایع دستی به گسترش بازارهای عرضه صنایع دستی اهتمام بیشتری بورزیم.
انتهای پیام