رئیس ستاد انتخابات کشور:

۲۳۶ داوطلب انتخابات میان دوره‌ای مجلس تایید و ۳۳ نفر رد صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت‌: از مجموع ۲۸۷ نفری که برای انتخابات میان دوره ای مجلس ثبت نام کرده اند ۲۳۶نفر تائید صلاحیت شده اند.

به گزارش ایسنا، علی اصغر احمدی در نشست خبری امروز خود افزود:‌ از این تعداد ۳۳ نفر رد صلاحیت شده اند و ۱۸ نفر هم انصراف داده‌اند.

وی  گفت:‌ از ۴۶ داوطلب حوزه اهر و هریس ۴۳ نفر تائید و سه نفر رد صلاحیت شده‌اند. از ۵۹ داوطلب حوزه مراغه و عجب‌شیر ۵۶ نفر تائید، یک نفر رد صلاحیت شده اند و دو نفر انصراف داده‌اند. از ۱۳۱ داوطلب حوزه اصفهان ۹۶ نفر تائید، ۲۳ نفر رد صلاحیت و ۱۲ نفر هم انصراف داده‌اند. از ۵۱ داوطلب حوزه بندر لنگه ، استک و پارسیان نیز ۴۱ نفر تائید صلاحیت شده ، ۶ نفر رد شده و ۴ نفر هم انصراف داده‌اند.

احمدی خاطر نشان کرد: در این مدت مراجع ۴ گانه ۶۰ مورد استعلام به ما داده اند که ۲۱ مورد ناجا، ۲۸ مورد وزارت اطلاعات و سه مورد هم دادستانی پاسخ استعلام ها را داده که ما آن را عینا در اختیار هیأت های اجرایی قرار داده‌ایم.

وی یادآور شد:‌ کسانی که صلاحیت رد شده باشد از ۲۶ تا ۲۹ اسفند فرصت دارند به هیأت نظارت استان شکایت کنند و اگر باز هم صلاحیت آن‌ها در هیأت مرکزی استان رد شود می‌توانند به شورای نگهبان شکایت کنند. هیأت های اجرایی حتما به نامزدهای رد صلاحیت شده دلایل رد صلاحیت را اعلام می‌کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95122516692
  • خبرنگار : 71480