مرگ درختان اکالیپتوس و زیتون سمنان در اثر سرما

رئیس منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از تولید سالانه 15 هزار اصله نهال غیرمثمر در یکی از قدیمی‌ترین نهالستان‌های کشور در سمنان خبر داد.

علی‌رضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه نهالستان سوکان سمنان یکی از قدیمی‌ترین نهالستان‌های کشور است اظهار کرد: تمامی نهال‌های تولیدی در این نهالستان به‌صورت رایگان بین مردم، شهرداری‌ها، شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دستگاه‌های اجرایی و اداری و همه متقاضیان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 17 هکتار از اراضی این نهالستان زیر کشت نهال‌های غیرمثمر بوده است افزود: انواع گونه‌های کاج ایرانی، انواع سرو از جمله سرو خمره‌ای، سرو شیرازی، زبان گنجشک، اقاقیا،ارغوان، توت، زیتون تلخ و ... از جمله گونه‌های تولید شده در این نهالستان است.

رئیس منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ادامه داد: تمام گونه‌های تولیدی در این نهالستان گونه‌های متناسب با اقلیم خشک و نیمه‌خشک و خاک شور مناطق کویری هستند.

وی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها منابع طبیعی استان‌ها را از تولید نهال‌های مثمر منع کرده است تصریح کرد: وظیفه تولید نهال‌های مثمر به عهده سازمان جهاد کشاورزی است و منابع طبیعی تنها به تولید و توزیع نهال‌های غیرمثمر می‌پردازد.

رهایی با انتقاد از کاشت درختان نامناسب در سطح برخی شهرهای استان گفت: امسال با افزایش برودت هوا به دلیل عدم تناسب با شرایط اقلیمی بخش مهمی از درختان اکالیپتوس و زیتون در استان از بین رفتند.

رییس منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان تصریح کرد: امسال حدود 80 درصد درختان اکالیپتوس و 30 تا 40 درصد درختان زیتون سمنان از بین رفتند.


انتهای پیام
  • یکشنبه/ ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95121509490
  • خبرنگار :