مالزی: تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ را کامل اجرا می‌کنیم

مالزی ادعاهای مطرح شده مبنی بر نقض شدن تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی گزارش‌های اخیر مبنی بر این که شرکت‌های وابسته به کره شمالی شبکه تسلیحاتی در مالزی راه اندازی کرده‌اند، کوآلالامپور هرگونه نقض تحریم‌های اعمال شده توسط سازمان ملل علیه پیونگ یانگ را رد کرد.

چندی قبل خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که آژانس‌های اطلاعاتی کره شمالی با استفاده از یک شرکت به نام گلوکوم به خرید و فروش تسلیحات در مالزی می‌پردازند.

مالزی یکی از معدود کشورهایی است که با کره شمالی روابط خوبی داشته و در همین راستا اتباع کره شمالی می‌توانستند بدون ویزا به آن کشور سفر کنند اما با خدشه دار شدن روابط میان مالزی و کره شمالی به دنبال قتل برادر ناتنی رهبر این کشور در فرودگاه کوآلالامپور، مالزی ورود بدون ویزای اتباع کره شمالی به این کشور را از ششم مارس (۱۶ اسفند) لغو خواهد کرد.

وزارت خارجه مالزی پس از انتشار این گزارش این ادعا را رد کرد اما در بیانیه‌ خود نامی از شرکت گلوکوم نبرده است.

به نوشته این بیانیه، مالزی تمام پاسخ‌های لازم را به سوالات مطرح شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل داده و در همکاری کامل با سازمان ملل به سر می‌برد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت گلوکوم تجهیزات رادیویی جنگی می‌فروشد که این فروش به معنای نقض تحریم‌های سازمان ملل است.

وزارت خارجه مالزی اعلام کرد که ارزش بالایی برای اقدامات شورای امنیت سازمان ملل قائل بوده و تحریم‌های اعمالی را به طور کامل اجرا می‌کند.

روابط میان کره شمالی و مالزی که برای چندین دهه دوستان نزدیکی بودند در پی کشته شدن برادر ناتنی رهبر کره شمالی خدشه دار شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95121408535
  • خبرنگار : 71089