‌پیش بینی خط چهارم BRT در بندرعباس با رویکرد گردشگری

‌معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: توسعه شهر مبتنی بر یک شخص نیست بلکه همکاری و همراهی شهروندان دررسیدن به این مهم تأثیر بسزایی دارد.

‌به گزارش ایسنا، ‌بابک هاشمی در نشست با نمایندگان شرکت ایتالیایی خدمات حمل‌ونقل POV بابیان اینکه توسعه خدمات شهری به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل در رأس امور این نهاد قرارگرفته است، تصریح کرد: امروزه حمل‌ونقل ازجمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است، بنابراین باید برای ارتقای سطح کیفی حمل‌ونقل عمومی برنامه عملی و مدون داشت.

وی تصریح کرد: یک سیستم حمل‌ونقل پایدار نیازمند فعالیت‌هایی بیش از کنترل آلودگی هوا، ترافیک یا کاهش مصرف سوخت است و بررسی‌ها نشان داده است که هیچ راه‌حل منفردی برای حل مشکلات پیچیده حمل‌ونقل وجود ندارد و رفع  چنین مشکلی نیازمند یک سازوکار جامع، پویا و قابل‌اطمینان است.

هاشمی با اشاره به اینکه وضعیت جابه‌جایی مردم در شهر بندرعباس باوجود تلاش‌های انجام‌یافته نسبت به گذشته بهتر اما باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش بیشتری کرد، تصریح کرد: اگر امروز اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه انجام نشود در آینده نزدیک تبدیل به یک بحران می‌شود و حتی در کلان‌شهرهای نسبتاً توسعه‌یافته نسبت به بندرعباس نیز ناگزیر به حرکت به‌سوی مدیریت پایدار حمل‌ونقل هستند و برای حل معضلات عدیده ترافیکی در شهرها باید مبانی و اصول حمل‌ونقل پایدار را به‌عنوان مرکز ثقل برنامه‌های آتی حمل‌ونقل مدنظر قرار دهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: مطمئناً رسیدن به توسعه نیازمند اقداماتی است که مدیریت شهری بندرعباس تلاش دارد به این مهم دست یابد اما آنچه واضح است اینکه برخی نتایج در بلندمدت به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: توسعه شهر مبتنی بر یک شخص نیست بلکه همکاری و همراهی شهروندان دررسیدن به این مهم تأثیر بسزایی دارد.

هاشمی اظهار کرد: برای توسعه حمل‌ونقل شهری بندرعباس برنامه مدونی طراحی‌شده که تا سال 2028 باید عملیاتی شود و امیدواریم طبق برنامه بتوانیم بندرعباس را به یک توسعه پایدار درزمینهٔ حمل‌ونقل شهری برسانیم.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت پروژه BRT شهر بندرعباس، افزود: شهر بندرعباس تنها شهری در کشور است که از هر چهار حوزه حمل‌ونقل(هوایی، زمینی، ریلی و دریایی) برخوردار است و این پتانسیل می‌طلبد که از ظرفیت حمل‌ونقل شهری به‌ویژه BRT بهره برد.

وی بابیان اینکه باید فاز نخست پروژه BRT تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد، اضافه کرد: این پروژه در چهار خط طراحی و پیش‌بینی‌شده که خط نخست آن با ظرفیت 35 هزار جابه‌جایی و 21 ایستگاه در فاز اول بهره‌برداری قرار دارد.

هاشمی در خصوص سایر خطوط گفت: خط دوم با ظرفیت 27 هزار جابه‌جایی و 18 ایستگاه، خط سوم با ظرفیت 10 هزار جابه‌جایی و 12 ایستگاه در فازهای بعدی قرار دارند.

وی در خصوص خط چهارم این پروژه خاطرنشان کرد: در خط چهارم تمرکزمان بر مسائل گردشگری بوده و هست که از پارک جنگلی تا امداد پارک کپشکن را شامل می‌شود که با ظرفیت 19 هزار جابه‌جایی در 20 ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس هدف از استفاده از توانمندی این شرکت ایتالیایی در بحث بهره‌گیری از اتوبوس‌ها و سایر تجهیزات تخصصی، افزایش کیفیت و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان است، اضافه کرد: به‌طور حتم در این موضوع از ظرفیت بخش خصوصی در مشارکت و همچنین آموزش نیروهای تخصصی برای استفاده و نگهداری از این تجهیزات خریداری‌شده در اولویت قرار دارد.

در این نشست نماینده شرکت ایتالیایی خدمات حمل‌ونقل POV گفت: پیش از برگزاری این نشست از استان هرمزگان و شهر بندرعباس به‌واسطه موقعیت استراتژیک آن و خاص بودنش در خاورمیانه شناخت کافی دارم.

لویجی اسبیرزیولا با اشاره به اینکه این بندرتجاری و اقتصادی قابلیت ممتاز شدن در منطقه را داراست، اضافه کرد: امیدوارم این همکاری سبب توسعه مشارکت‌ها در آینده و ایجاد بستر لازم برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بندرعباس شود.

وی در پایان از آمادگی این شرکت برای ورود به بحث توسعه حمل‌ونقل شهری بندرعباس و کمک به مشارکت در پیشرفت این شهر سخن گفت.


انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95120704025
  • خبرنگار :

برچسب‌ها