البته این نارضایتی از فرایند فروش خودرو فراتر رفته و به کیفیت و هزینههای خدمات پس از فروش خودرو نیز تسری یافته است.
در این زمینه براساس ارزیابی صورت گرفته، مصرفکنندگان در پنج شاخص اصلی از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
این وضعیت در حالی است براساس سند "اهداف و سیاستهای توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴"؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم از خدمات پس از فروش خودرو شده است.
در این سند در بخش توسعه فروش و خدمات پس از فروش رقابتپذیر در کلاس جهانی، آمده است:" باید اقداماتی در راستای توسعه زیرساختهای فروش و خدمات پس از فروش خودرو، توسعه سیستمهای فروش و خدمات پس از فروش خودرو و ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان از این خدمات، صورت گیرد".
با این حال هنوز این اهداف محقق نشده و مردم همچنان از کیفیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
انتهای پیام