جانشین فرمانده انتظامی استان اعلام کرد:

افزایش 65 درصدی کشفیات مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از افزایش 65 درصدی کشفیات مواد مخدر طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، فضل‌الله برزویی 27 بهمن در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال 98 درصد از دستگیرشدگان مرتبط با مواد مخدر از افراد بومی استان و عمدتاً در گروه سنی ۲۰ تا 45 سال هستند.

وی با اشاره به افزایش 65 درصدی کشفیات مواد مخدر طی سال‌جاری، تصریح کرد: امسال کشفیات نقاط آلوده، کشفیات کنترل محورهای  مواصلاتی، فرهنگی و آموزش مبارزه با مواد مخدر به ترتیب 18، 183 و 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

برزویی افزود: طی سال جاری تست اعتیاد 240 نفر از رانندگان عمومی مثبت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد این رانندگان 14 درصد افزایش داشت.

وی، ۹۸ درصد دستگیرشدگان مرتبط با مواد مخدر را مرد اعلام کرد و گفت:40 درصد این افراد دارای تحصیلات سیکل و  40 درصد نیز دیپلم بودند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری متهمین خرده‌فروش مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد:سال گذشته 2621 نفر و امسال 2282 نفر متهم مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند. ۲۶ درصددستگیرشدگان مرتبط با مواد مخدر برای اولین بار دستگیر شدند و ۵2 درصد 2 تا پنج مرتبه و 22 درصد  بیش از پنج مرتبه تاکنون دستگیر شده بودند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به ارائه طرح‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر توسط ستاد مربوطه تا 15 اسفندماه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی 27 بهمن‌ماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به منظور اجرای منسجم طرح‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سال آتی و تخصیص اعتبار، ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موظف است تا 15 اسفندماه، طرح‌ها و پروژه‌های خود در این راستا را ارائه دهد.

وی با اشاره به تخصیص چهار میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به اجرای پروژه‌ها در راستای مبارزه با مواد مخدر در سال جاری، تصریح کرد: خوشبختانه امسال، تمامی مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان اجرایی شد.

سلیمانی دشتکی، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را نیازمند یک کار فرهنگی قوی دانست و گفت: پیشگیری و مبارزه از بحث اعتیاد یکی از اولویت‌دارترین مسائل استان است که نیازمند اهتمام و توجه ویژه‌ای است.

استاندار، ایجاد کلانتری در مناطق آلوده به مواد مخدر در استان را ضروری دانست و گفت: ناامن کردن مناطق برای اجرای عملیات متخلفین، امری کارساز در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش ایسنا در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر برنامه‌هایی از جمله فعال‌سازی کانون‌های آموزشی فرهنگی و  ایجاد مراکز مشاوره، سالن‌های ورزشی، کمپ ترک اعتیاد و اماکن تفریحی در مناطق آلوده توسط ارگان‌هایی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، سازمان تبلیغات و وررزش و جوانان اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95112719599
  • خبرنگار :