به گزارش سرویس بازار ایسنا، برگزاری این رویداد بینالمللی به همت بیمارستان محک و اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران و با حمایت علمی دانشگاههای شریف و امیرکبیر تحقق یافت.
سیدمحمد هادی ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریهها، غلام حسین شافعی، رییس اتاق ایران، مسعود خوانساری رییس اتاق تهران و احمد پورفلاح، دبیر همایش از جمله کسانی بودند که در چهارمین همایش دوسالانه مسئولیتهای اجتماعی شرکتها سخنرانی کردند.
در بخشی از این رویداد از طرح ایجاد مرکز اهداکنندگان سلولهای بنیادی خون ساز رونمایی و در پایان آن بیانیه همایش خوانده شد.
نگاه سیستماتیک به کمک به هم نوع
پورفلاح، عضو هیات امنای موسسه خیریه محک در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به توجه همیشگی این مجموعه به موضوع مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی گفت: این همایش رویدادی بینالمللی است که نمایندگان سازمان ملل و برنامههای جهانی مرتبط در ایران نیز در آن شرکت میکنند.
وی هدف از برگزاری همایش مسئولیت اجتماعی شرکتها را تبدیل موضوع کمک به هم نوع از حالت سنتی و خیریهای به برنامهای مدرن و سیستماتیک دانست و افزود: این همایش دوسالانه تلاش میکند، بنگاهها را نسبت به مسئولیت اجتماعی خود هوشیار کند.
مشاور عالی رییس اتاق ایران ادامه داد: در هیچ کشوری نمیتوان همه بار حل مشکلات اجتماعی را برعهده دولت گذارد و بنگاهداران باید بخشی از این امر را برعهده بگیرند.
پورفلاح گفت: در بسیاری از کشورها بخشی از بودجه هر شرکت به مسئولیت های اجتماعی آن اختصاص دارد.
به گفته رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا، موسسه محک با همراهی اتاقهای ایران و تهران چهار دوره از این همایش را برگزار کرده که از مدیران عامل شرکتهای کوچک، متوسط و بزرگ به منظور تغییر نگرش آنها نسبت به موضوع برای حضور در آن دعوت می شود.
ترویج مفهوم مسئولیتهای اجتماعی شرکتها
آراسب احمدیان، مدیرعامل موسسه خیریه محک نیز به ایسنا گفت: این موسسه حدود ۱۰ سال پیش نخستین برنامه استراتژیک خود را تدوین کرد و از همان زمان به موضوع مسئولیتهای اجتماعی شرکتها توجه داشته است.
وی افزود: چهار دوره از همایش دوسالانه مسئولیت اجتماعی شرکتها نیز به منظور ترویج این مفهوم همزمان با روز جهانی سرطان کودکان برگزار شد.
احمدیان ادامه داد: مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی به معنای توجه آنها به مسائلی غیر از دریافت سود به صورت مستقیم و پرداختن شرکتها به جامعهای است که بستر کسب و کار آنها محسوب میشود.
وی اضافه کرد: بر اساس تعریفهای بینالمللی هر بنگاه سه مسئولیت اقتصادی اجتماعی و زیستمحیطی را برعهده دارد.
به گفته مدیرعامل موسسه خیریه محک تمرکز این مجموعه روی موضوع مسئولیتهای اجتماعی شرکتها این مفهوم را در کشور توسعه داده است.
انتهای پیام