درخواست ساف از شورای امنیت برای ممانعت از شهرک‌سازی‌های اسرائیل و هشدار درباره کنفرانس استانبول

سازمان آزادی بخش فلسطین با اشاره به تصویب قانون مشروعیت بخشیدن به مصادره اراضی فلسطینی‌ها در پارلمان اسرائیل، از شورای امنیت خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سازمان آزادی بخشی فلسطین (ساف) در بیانیه‌ای که پس از نشست کمیته اجرایی‌اش در "رام الله" با حضور محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر شد، همچنین نسبت به برگزاری "کنفرانس فلسطینی‌های خارج" در شهر استانبول ترکیه ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: برگزاری کنفرانس فلسطینی‌های خارج در استانبول باید زیر نظر سازمان آزادی بخش فلسطین و با مسئولیت آن انجام شود.

قرار است کنفرانس فلسطینی‌های خارج روزهای 25 و 26 فوریه در شهر استانبول ترکیه و باحضور چهره‌های ملی فلسطین از بیش از 20 کشور جهان برگزار شود.

ساف همچنین با اشاره به قانون جدید پارلمان اسرائیل درباره شهرک سازی، از شواری امنیت خواست به مسئولیت خود در مقابله با شهرک سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطینی‌ها عمل کند.

در این بیانیه آمده است، در سایه گسترش ساخت واحدهای مسکونی در اراضی فلسطینی توسط اسرائیل و نقض قطعنامه شماره 2234 شواری امنیت از سوی این رژیم و نیز تصویب قانونی برای مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی‌ها، از شورای امنیت می خواهیم به وظایف خود در حمایت از قطعنامه هایش عمل کرده و اسرائیل را به رعایت آنها ملزم کند.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) هفته گذشته قانون مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی‌های را تصویب کرد که به موجب آن حدود 4000 واحد مسکونی ساخته شده دراراضی فلسطینی‌ها قانونی شد. قانون مذکور با محکومیت گسترده جهانی به ویژه مخالفت اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و سازمان ملل مواجه شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95112618391
  • خبرنگار : 71496