خبرهایی از حوزه موسیقی

آلبوم «ایماژ» با آهنگسازی سهیل شیرنگی در فرم موسیقی معاصر منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این آلبوم، اثر یادشده بازتابش موسیقایی ذهن آهنگساز در فضایی مدرن است. موسیقی تلاش می‌کند تا تصویری از هویت درون‌گرا و شخصی را در چارچوب تعاریف موسیقی معاصر ارائه دهد.

این اثر با همکاری آنسامبل زهی ذاستا اجرا شده است. «ایماژ» شامل دو کوارتت زهی، یک سونات، دو تریو و یک سولوی پیانو است. ضبط این اثر به‌صورت ضبط همزمان ارکستر انجام شده است.

سهیل شیرنگی دانش‌آموخته کنسرواتوار موسیقی تهران در رشته‌ی آهنگسازی‌ است. او از آموزش نزد اساتیدی مانند بهرام دهقانیار، نادر مشایخی، شهرداد روحانی و اردوان وثوقی بهره برده‌ است.

~.~.~.~.~.~.~.~

مراسم رونمایی از آلبوم «مست هشیار» به آهنگسازی «داریوش پیرنیاکان» و خوانندگی «حمیدرضا نوربخش» ۲۶ بهمن‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی این آلبوم، «مست هشیار» در دو بخش دشتی و اصفهان توسط گروه «شهنازی» اجرا شده است و هنرمندانی مانند داریوش پیرنیاکان ـ نوازنده تار -، حمیدرضا نوربخش ـ آواز -، بهداد بابایی ـ نوازنده سه‌تار و عود -، سیامک جهانگیری ـ نوازنده نی -، روزبه رحیمی ـ نوازنده سنتور -، آرش فرهنگ‌فر ـ نوازنده تنبک -، آرش کامور ـ نوازنده کمانچه -، حامد جوکار ـ نوازنده تارباس -، قاسم رحیم‌زاده ـ نوازنده تار -، کامیار نعمت‌اللهی ـ نوازنده تار -، یاسر بیات ـ نوازنده کمانچه و زکریا یوسفی ـ نوازنده دف - در آن هنرنمایی کرده‌اند.

~.~.~.~.~.~.~.~

هجدهمین «شب‌ آواز ایرانی» ۳۰ بهمن‌ماه با حضور اساتید، جوانان و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، در سری جدید «شب آواز ایرانی» در هر برنامه مانند گذشته، شش گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت و یک گروه با عنوان مهمان ویژه از چهره‌های شناخته‌شده آواز و موسیقی اجرا دارد و پنج گروه جوان منتخب دیگر به‌شکل رقابتی به صحنه می‌روند. اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به‌عنوان گروه برتر معرفی خواهد شد.
 
در هجدهمین شب‌ آواز ایرانی صادق مرادی همراه فرزین کشاورز (نوازنده سنتور) یکی از گروه‌های شرکت‌کننده در مراسم خواهد بود و به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از اشعار قیصر امین‌پور می‌پردازند.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به اجرای امید آزاک همراه محمد آزاک (نوازنده تنبک) و عمران قربانی (نوازنده تار) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه افشاری با استفاده از اشعار نیاز کرمانی می‌پردازند.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95112517973
  • خبرنگار :