انتقاد «کن لوچ» از سیاست‌های دولت انگلیس

«کن لوچ» پس از کسب جایزه آکادمی فیلم بریتانیا، سخنان تندی علیه دولت انگلیس بیان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، این کارگردان مطرح انگلیسی که امسال توانست با فیلم «من، دنیل بلیک» جایزه بهترین فیلم بریتانیایی را در هفتادومین دوره جوایز سینمایی بفتا از آن خود کند، پس از کسب این جایزه گفت: از آکادمی فیلم بریتانیا برای حمایت از آنچه فیلم می‌گوید تشکر می‌کنم، چیزی که صدها هزار نفر از مردم کشور می‌دانند و آن این است که آسیب‌پذیرترین و ضعیف‌ترین مردم با رفتار سنگدلانه و وحشیانه دولت رو به رو هستند و این خفت‌بار است.

وی ادامه داد: این رفتار وحشیانه به جلوگیری از ورود کودکان پناهنده به کشور نیز تسری یافته، کسانی که ما قول دادیم به آنها کمک کنیم و این نیز مایه ننگ است.

برنده نخل طلای کن در سخنانش به توقف طرح ورود پناهندگان کودک به بریتانیا اشاره می‌کند که تصویب آن در هفته گذشته بحث‌های فراوانی ایجاد کرد.

«کن لوچ» امسال نیز با فیلم «من دنیل بلیک» سیاست‌های دولت انگلیس درباره‌ی سیستم مزیت‌ها را در این کشور نقد کرده است. داستان این فیلم درباره زندگی یک نجار که پس از حمله قلبی بیکار می‌شود و همچنین یک مادر تنها و درگیر تشریفات اداری در سیستم تامین اجتماعی کشور انگلیس است.

«کن لوچ» که همواره از منتقدین دولت انگلیس بوده، دو بار در سال‌های ۲۰۰۶ با فیلم تحسین شده‌ی «بادی که به مرغزار می‌وزد» و ۲۰۱۶ با فیلم «من، دنیل بلیک» جایزه‌ی نخل طلای کن را تصاحب کرده است.

«جک سیاه»، «دستورکار پنهان»، «بارش سنگ‌ها»، «Riff Raff»، «سرزمین و آزادی»، «نام من جو است»، «نان و گل‌های رز»، «شانزده سالگی شیرین» و «جیمی هال» از جمله دیگر ساخته‌های «کن لوچ» است.

از جمله دیگر افتخارات این کارگردان که بیش از ۷۵ جایزه سینمایی در کارنامه دارد می‌توان به جایزه گوی بلورین جشنواره کارلوی واری با فیلم «قوش» در سال ۱۹۶۹، دریافت شیر طلای افتخاری کن در سال ۱۹۹۴، جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی سزاز با فیلم «سرزمین و آزادی» در سال ۱۹۹۶ و جایزه یک عمر دستاورد هنری از جوایز فیلم اروپا در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95112517797
  • خبرنگار : 71454