امتناع اسرائیل از پذیرش رئیس جمهوری سابق پرو،

رئیس جمهوری پرو از ترامپ خواست تولدو را پس بفرستد

رئیس جمهوری پرو از دولت آمریکا خواسته تا الخاندرو تولدو،‌ رئیس جمهوری سابق این کشور آمریکای لاتین را که به اتهام فساد مالی تحت پیگرد است، به پرو مسترد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت پابلو کوچینسکی، رئیس جمهوری پرو بر این باور است که تولدو در ارتباط با پرونده رسوایی مالی و فساد اقتصادی هم اکنون در آمریکاست و به همین دلیل از دولت دونالد ترامپ خواسته تا وی را مسترد کند.

تولدو در توئیتر خود نوشت که از پرو فرار نکرده اما می‌داند که در این کشور نیز به صورت عادلانه محاکمه نمی‌شود.

کوچینسکی در جریان بیانیه یا خطابه تلویزیونی خود به واکنش ترامپ برای استرداد تولدو اشاره‌ای نکرد و کاخ سفید نیز درباره تولدو به نکته‌ای اشاره نکرده است.

در همین حال، اسرائیل نیز اعلام کرده به تولدو که همسرش اسرائیلی است، اجازه ورود به اراضی اشغالی را نمی‌دهد.

تل آویو روز یکشنبه اعلام کرد که به رئیس جمهوری سابق پرو اجازه نمی‌دهد تا وارد اراضی اشغالی شود.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد: رئیس جمهوری سابق پرو اجازه ورود به اسرائیل را ندارد مگر آنکه پرونده‌هایی که علیه او مطرح شده، حل و فصل شود.

اواخر روز پنجشنبه، یک قاضی در پرو حکم دستگیری بین‌المللی برای رئیس جمهوری سابق این کشور صادر کرد و دولت لیما جایزه ۳۰ هزار دلاری برای هر کسی که درباره وی اطلاعاتی ارائه کند، تعیین کرده است.

پرو اعلام کرده که اینترپل به ۱۹۰ کشور عضو خود هشدار قرمز اعلام کرده تا اگر رئیس جمهوری سابق پرو را مشاهده کردند، وی را دستگیر کنند.

دادستان‌های پرو، تولدو را به گرفتن رشوه ۲۰ میلیون دلاری از یک کمپانی بزرگ املاکی برزیلی متهم کرده‌اند و یک قاضی در پرو اعلام کرده که وی باید تا زمانی که جرم‌هایش محرز شوند، ۱۸ ماه در حبس بماند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95112517252
  • خبرنگار : 71129