با وجود درخواست استرداد؛

آمریکا مانع فرار رئیس‌جمهور سابق پرو به اسرائیل نمی‌شود

براساس گزارش‌ها آمریکا به دولت پرو اطلاع داده جلوی سفر آلخاندرو تولدو، رئیس‌جمهور سابق این کشور را که در ارتباط با پولشویی و اعمال نفوذ تحت تعقیب قرار دارد، به اسرائیل نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه‌وله، آلخاندرو تولدو در ارتباط با فساد مالی گسترده‌ای در منطقه آمریکای لاتین که مرتبط با شرکت بدنام برزیلی اودبرکت است تحت تعقیب قرار دارد.

تولدو قصد داشت روز شنبه از سانفرانسیسکو آمریکا به شهر تل‌آویو در اراضی اشغالی سفر کند.

این رئیس‌جمهور سابق پرو متهم است که به میزان 20 میلیون دلار از شرکت ساخت و ساز برزیلی اودبرکت پول دریافت کرده تا به این شرکت اجازه ساخت یک جاده میان برزیل و سواحل پرو را بدهد.

مقامات آمریکایی روز شنبه به دولت پرو اطلاع دادند که جلوی سوار شدن تولدو به هواپیمایی که قرار است با آن به اسرائیل برود را نخواهد گرفت.

روز پنجشنبه مقام‌های پرو یک حکم بازداشت برای تولدو صادر کرده و گفتند او باید به مدت 18 ماه همزمان با انجام تحقیقات در بازداشت باقی بماند.

همچنین مقامات پرو یک خانه متعلق به تولدو را در شهر لیما در پی یافتن 11 میلیون دلار در حساب بانکی یکی از دستیارانش تفتیش کردند. این در حالی است که دولت پرو قادر به استرداد تولدو از اسرائیل نخواهد بود زیرا توافق دوجانبه‌ای برای این کار میان دو طرف وجود ندارد.

گفته شده که تولدو 70 ساله روابط شخصی نزدیکی با مسئولان اسرائیل دارد و همسر وی نیز اسرائیلی است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95112416542
  • خبرنگار : 71415