به گزارش ایسنا، «مهدی حاجتی»، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در مراسم تجلیل از 128 پژوهشگر برتر آموزش و پرورش استان که در سالن پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزار شد، با اشاره به گستردگی حوزه مأموریت بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: آموزش و پرورش دارای ظرفیت بزرگی برای انجام کارهای تحقیقاتی کلان است که علاوهبر آمادهسازی بسترهای ساختاری باید زمینه تغییر در الگوهای رفتاری محققان را فراهم کنیم.
وی با اشاره به لزوم تفکیک حوزه های اجرا از ساحت پژوهش، افزود: پژوهشکده ها حلقه مفقوده و پل ارتباطی بین آموزش و پرورش و محققان هستند.
حاجتی گفت: آموزش و پرورش نیازمند پژوهش هایی است که بتواند با آسیب شناسی خلأ های موجود، راه های برونرفت از مشکلات را ارائه کند.
وی تصریح کرد: با همگرایی دیدگاه های استراتژیکی مدیران و باورهای عمومی کارکنان آموزش و پرورش و نهادینه شدن فرهنگ سازمانی می توانیم به رفع مشکلات امیدوار باشیم.
در این مراسم از سه پژوهشگر برتر کشوری، چهار منتخب دستگاه های اجرایی گیلان، دو معلم پژوهشگر شاخص، 16 معلم پژوهنده، 7 مقالهنویس برتر، سه مولف نمونه فرهنگی، سه پایاننامه برتر، دو دانش آموز پژوهشگر نمونه در بخش استانی همچنین اعضای ستاد برگزاری هفته پژوهش در آموزش و پرورش گیلان تقدیر شد.
انتهای پیام