قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثاگران عنوان کرد

دانشگاه و دانشجو نماد حرکت انقلابی در شکل گیری،پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشگاه هنر دانشگاه شاهد

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم دکتر ثقفی رئیس دانشگاه شاهد ضمن خوشامدگویی به حضار، طی سخنانی اظهار داشت: خلق کار فاخر و هنری ساختمان جدید دانشکده هنر، با بهره گیری از معماری نوین با حیاط مسقف، سایت کامپیوتر، کتابخانه، کارگاه ها و کلاس های آموزشی و اداری، فضایی برای رشد، تحصیل و ابراز خلاقیت دانشجویان در اعتلای هنر ایرانی و اسلامی است.

رئیس دانشگاه شاهد بیان داشت: دانشکده هنر از سال 1369 با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را با هدف تربیت کارشناسان متخصص و متعهد مورد نیاز جامعه فرهنگی کشور و با سیاست شناسایی و تجزیه و تحلیل هنر ایرانی و اسلامی آغاز کرد.

وی ادامه داد: محل ساخت دانشکده هنر در طراحی طرح جامع دانشگاه مورد توجه قرار گرفت و در سال 1391 نیازمندی های مورد نظر دانشکده جمع آوری شد و با انتخاب مشاور طرح برنامه های فیزیکی تبدیل به نقشه های اولیه شد و در نهایت نقشه های اجرایی تهیه و عملیات اجرایی در دی ماه 1393 آغاز شد.

به گفته وی، دانشکده هنر در سه طبقه و با مساحت 7 هزار و 610 متر مربع ساخته شده که دارای کارگاه های عکاسی، چاپ، حجم و فلز، مرمت، نقشه کشی، گرافیک کامپیوتری، نگارگری و تصویر سازی می باشد.

رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه دانشکده هنر با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد ریال به بهره برداری رسید خاطر نشان کرد: سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و سالن مطالعه، سایت کامپیوتر، فضای پژوهشی اختصاصی دانشجویان دکتری، سالن اجتماعات، اتاق مدیر گروه، اتاق های اساتید و حوزه اداری از دیگر اماکن این دانشکده می باشد. ساختمان جدید دانشکده هنر از نیمسال دوم تحصیلی 96-95 مورد بهره برداری قرار گرفت.

در ادامه این مراسم سردار انصاری طی سخنانی با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر، ضمن یادآوری اثر گذاری دانشگاه در اوج گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش دانشجویان را در انقلاب اسلامی، تسخیر سفارت آمریکا و دوران دفاع مقدس حیاتی و پیشروانه ارزیابی کرد و بر حرکت به سمت دانشگاه تراز انقلاب اسلامی تاکید نمود.

وی با اشاره به حدود  46000 شهید عرصه علم انقلاب اسلامی بیان داشت: این تعداد از شهدای عرصه علم اهمیت اثرگذاری دانشجویان در انقلاب اسلامی را نشان می دهد. این پیشینه درخشان، حرکت به سمت دانشگاه تراز انقلاب اسلامی که از دیدگاه حضرت امام خامنه ای عبارت است از: ایمانی، انقلابی، دور از خمودی، نوگرا، سیاسی به دور از سیاست زدگی را می طلبد و می بایست به دنبال 4 پایه اقتدار کشور یعنی فرهنگ، علم، اقتصاد که هر سه مورد در دانشگاه محقق میشود، باشند.

سردار انصاری با بر شمردن تهدیدات سه گانه کشور اعم از تهدیدات خارجی، معاندین داخلی، آسیب های اجتماعی اهمیت دانشگاه در مقابله با این تهدیدات را برشمرد و بیان داشت: نظام انقلاب اسلامی استوار و مقتدر راهش را پیش میبرد، امیدوارم دانشجویان امروز مثل دانشجویان دهه 50 و 60 بلکه بهتر از آن ها در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت نقش آفرینی کنند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور با بیان ویژگی‌های دانشگاه تراز اول انقلاب گفت: دانشگاه دو مدال مهم دارد که یکی بیان امام راحل(ره) است که فرمودند: «دانشگاه مبدأ همه تحولات است» و دیگری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه همیشه یک روند پیشروانه داشته است؛ اگر این دو مورد حفظ شود دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی باقی می‌ماند.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای رسیدن به محیط با نشاط علمی و دانشجویی در دانشگاه افزود: دانشگاه شاهد در طول 10 سال گذشته محور تحولاتی بوده که مهم‌ترین آن بسترسازی درست علمی و دیگری تقویت روحیه جهادی است، دکتر ثقفی ریاست دانشگاه شاهد از افتخارات بنیاد شهید، دانشگاه و کشور بوده و در طول 10 سال گذشته نقشی شایسته در توچه به زیر ساخت و ایجاد دانشگاهی مورد استقبال مردم و مومنین را داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول این 10 سال که مقارن با ریاست دکتر ثقفی بوده است،30000 متر مربع در دانشگاه شاهد ساخت و ساز صورت گرفته که همچنان این مهم باید ادامه یابد، ادامه داد: تخصیص اعتبار 12 و نیم میلیارد تومان و زیر بنای بالغ بر 7000 متر مربع برای ساخت دانشکده هنر درخور توجه بوده و از تلاش ریاست دانشگاه و سازندگان ان تقدیر کرد.

سردار انصاری در پایان سخنان خود ضمن بیان این مطلب که دانشگاه و دانشجو نماد یک حرکت انقلابی در شکل گیری، اوج یابی،پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بوده و پس از آن در دفاع مقدس و اکنون نیز در علوم جدید و تکنولوژی های نوین نقشی مستمر، موثر و پیوسته داشته و دارد، اظهار امیدواری نمود: با توجه به محیط مناسب و خوبی که در دانشکده هنر دانشگاه شاهد آماده سازی شده است، با تربیت نیروهای انقلابی، هنرمندانی پرورش داده شوند که در عرصه انقلاب اسلامی بدرخشند و این دانشکده جزو دانشکده های مطرح هنر کشور قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهد، ساخت دانشکده هنر که از دی ماه سال 1393 در سه طبقه و با مساحت بالغ بر7610 مترمربع و فضای پیاده راه و پارکینگ مسقف به مساحت 3500 مترمربع بوده دارای کارگاه های عکاسی، چاپ، حجم و فلز، مرمت، نقشه کشی، گرافیک کامپیوتری، نگارگری و تصویر سازی می باشد.

این دانشکده شامل سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، سالن مطالعه، سایت کامپیوتر، فضاهای پژوهشی اختصاصی دانشجویان دکتری، سالن جلسات، اتاق مدیران گروه‌ها، اتاق های اساتید و حوزه اداری می‌باشد. از ویژگی‌های مهم ساختمان جدید دانشکده هنر اجرای نمای مدرن و فاخر به صورت ترکیبی از سنگ مصنوعی به صورت خشکه چینی و آجر نسوز و طراحی آن برگرفته از معماری سنتی ایرانی می باشد.

به گزارش ایسنا، همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و مسئولان دانشگاه، ساختمان جدید دانشگاه هنر دانشگاه شاهد به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95112013902
  • خبرنگار :