هشدار دمشق نسبت به تلاش‌ها برای ایجاد منطقه امن در سوریه بدون هماهنگی با دولت

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه نسبت به هرتلاشی برای ایجاد منطقه امن در سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، "ولید معلم"، وزیر خارجه سوریه با بیان این مطلب، گفت که این یک اقدام غیر امن بوده و نقض حاکمیت سوریه است.

ولید معلم در دیدار با فیلیپو گراندی، کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور آوارگان گفت که دیدگاه‌های دو طرف در مورد لزوم هماهنگی با دمشق مورد توافق نظر است. وی از تلاش‌هایی که توسط کمیساریا با هماهنگی با دولت سوریه در زمینه ارائه کمک‌ها و برآورده کردن نیازهای انسانی صورت می‌گیرد، قدردانی و تاکید کرد که نباید تلاش‌های انسانی سیاسی شود و نباید در ارائه کمک‌ها تفاوتی قائل شود چراکه این تفاوت قائل شدن در راستای خدمت به دستورکارهای سیاسی صورت می‌گیرد که ارتباطی با مساله انسانی ندارد.

معلم گفت که دولت سوریه مجددا از آوارگان سوری در کشورهای مجاور می‌خواهد تا به کشورهایشان بازگردند. وی بر آمادگی دولت سوریه برای استقبال از آوارگان و تامین ملزومات برای زندگی کریمانه آنها تاکید کرد.

کمیسیونر ارشد سازمان ملل نیز تاکید کرد که تمایل دارد همکاری با دولت سوریه در زمینه ارائه کمک‌های انسانی گسترده‌تر شود. وی از تلاش‌های دولت سوریه در این زمینه قدردانی کرد. دو طرف همچنین توافق همکاری را امضا کردند که بر اساس آن، کمیساریای سازمان ملل حمایت فنی را برای مدیریت امور مدنی در وزارت کشور ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95111107783
  • خبرنگار : 71457