بغداد: ترامپ در تصمیم "اشتباهش" علیه عراقی‌ها بازنگری کند

وزارت خارجه عراق تعجب خود را نسبت به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود عراقی‌ها به ایالات متحده ابراز کرد و این تصمیم را اشتباه خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه تاسف و تعجب خود را نسبت به دستور اجرایی صادره از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ابراز می‌کند که بر اساس آن محدودیت‌هایی در مورد اتباع عراقی برای ورود به آمریکا اعمال می‌شود.

وی افزود: بسیار جای تاسف دارد که این دستور در مقابل کشوری همپیمان صادر شده است که شراکت استراتژیکی با ایالات متحده دارد و این تصمیم همزمان با پیروزی‌های نیروهای شجاع عراقی با حمایت از ائتلاف بین المللی علیه داعش در نبرد موصل صادر شده است.

احمد جمال گفت: بسیار جای تعجب دارد که تمامی عراق شامل این تصمیم شده است با وجود اینکه عراق از کشورهایی نبوده است که تروریست‌ها و اندیشه تکفیری تندرو را به اقصی نقاط جهان بفرستد.

وی بر وجهه خوب اتباع عراقی‌ در ایالات متحده یا هر کشور دیگر از جهان و دست نداشتن آنها در هرگونه اقدام یا فعالیت تروریستی تاکید کرد.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که دولت آمریکا باید در این تصمیم "اشتباه" بازنگری کند. عراق تمایل واقعی دارد تا شراکت اسراتژیک میان دو کشور مستحکم شود و چشم‌اندازهای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و در زمینه اقتصادی و هرآنچه که به نفع دو طرف است، بیشتر شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95111107712
  • خبرنگار : 71457