به ریاست ظریف و آیرو انجام می‌شود

برگزاری کمیسیون مشترک ایران و فرانسه روز سه‌شنبه

کمیسیون مشترک ایران و فرانسه، روز سه شنبه به ریاست وزرای خارجه دو کشور در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ژان مارک آیرو وزیر امور خارجه فرانسه، طبق آنچه که اعلام شده عصر امروز وارد تهران خواهد شد .

وی علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود با تعدادی دیگر از مقامات عالی رتبه کشورمان  از جمله رییس‌جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی  نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش مجید تخت روانچی معاون اروپایی و آمریکای وزیر امور خارجه، پیش از این  در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه فرانسه به تهران ، گفته بود: این سفر در ادامه بحث‌ها و گفت‌وگوهایی است که پیش از این با فرانسه داشتیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به سفر چندی پیش رئیس‌جمهور کشورمان به پاریس و دیدارش با تعدادی از مقامات ارشد این کشور اروپای غربی گفت: در آن‌جا توافقات زیادی بین دو کشور در حوزه‌های مختلف انجام شد که آثار آن را به مرور در حال مشاهده هستیم.

وی به برخی از همکاری های اقتصادی بین ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: به طور مثال بین پژو فرانسه و ایران خودرو توافتی صورت گرفت و در آینده نزدیکی محصول مشترک دو شرکت بیرون خواهد آمد.

وی همچنین  با بیان این که سفر چندماه پیش بنده به فرانسه در چارچوب مشورهای سیاسی منظم بین دو کشور انجام شد ،افزود:سفرآتی وزیر امور خارجه فرانسه  به تهران نیز علاوه بر بحث برگزاری کمسیسون مشترک دو کشور در همین چارچوب انجام می شود .

تحت روانچی با بیان اینکه کمیسیون مشترک دو کشور ایران و فرانسه در طی این سفر به ریاست وزرای خارجه دو کشور برگزار می شود، توضیح داد: این کمیسیون شامل موضوعات متعددی است و ما در حال حاضر بر روی سند مشترکی که در پایان سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران منتشر خواهد شد، در حال فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه در جریان برگزاری این کمیسیون، توافق‌هایی که بین دو کشور در حوزه‌های مختلف اقصادی، فرهنگی و سیاسی در مدت اخیر انجام شده، بار دیگر مرور می‌شود، ادامه داد: علاوه بر مسائل دو جانبه در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی نیز دو کشور رایزنی و گفت‌وگو خواهند کرد تا با دیدگاه‌های یکدیگر درارتباط با این موضوعات بیشتر آشنا شوند.

 انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95111107431
  • خبرنگار : 71038