العبادی: با شهروندان آمریکایی مقابله به مثل نمی‌کنیم/جعفری با سفیر آمریکا دیدار می‌کند

نخست وزیر عراق تاکید کرد، بغداد هرگز با واشنگتن مقابله به مثل نکرده و هیچ اقدامی علیه موضع‌گیری اخیر ‌رئیس جمهوری آمریکا اتخاذ نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در نشستی که در مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات استراتژیک داشت، تاکید کرد، پس از صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ (رئیس‌جمهوری آمریکا) مبنی بر منع ورود عراقی‌ها به آمریکا دولت عراق هرگز با دولت آمریکا مقابله به مثل نخواهد کرد و هیچ گونه اقدامی علیه این موضعگیری دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا اتخاذ نخواهد شد.

ریناس جانو، یکی از نمایندگان پارلمان عراق نیز که در این نشست حضور داشت، گفت: العبادی معتقد است که باید با آرامش با این مساله برخورد کنیم و هیچ گونه اقدامی علیه موضعگیری ترامپ اتخاذ نشود.

به گفته جانو، العبادی در این نشست تاکید کرد که نباید به دلیل تصمیم اتخاذ شده از سوی ترامپ، مردم آمریکا را دشمن خود بدانیم.

از سوی دیگر، یک منبع مسئول که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق گفت: ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق امروز (دوشنبه) با داگلاس سولومون، سفیر آمریکا در عراق در رابطه با موضوع تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر منع ورود اتباع عراقی به این کشور دیدار و مراتب نارضایتی بغداد از این تصمیم را به سولومن ابلاغ خواهد کرد.

زینب عارف البصری، یکی از نمایندگان زن پارلمان عراق نیز امروز خواستار احضار سولومن و ارائه یادداشت اعتراض دولت به وی شد.

عارف البصری از دولت خواست نسبت به این مساله بی‌تفاوت نبوده و موضعگیری جدی اتخاذ کند.

پیش از این عالیه نصیف، یکی دیگر از نمایندگان زن در پارلمان عراق لغو تمامی قراردادهای شرکت‌های نفتی آمریکا که در جنوب عراق فعال هستند و نیز توقف معاملات تجاری با آمریکا را خواستار شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95111107233
  • خبرنگار : 71496